Viser søkeresultater 1 til 10 av 82
Threaded View
-
17-12-13, 12:26 #10
Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer
Jeg er ikke plaget med infeksjoner, Fruemå, så jeg øker kortison nesten aldri. Sist var vel med en episode med bronkitt for lenge siden. Jeg forsøker å jobbe med stressmestringsteknikker, i stedet for å øke kortison ved stress. Jeg vet at mitt lave kortisol, min elendige HPA-akse har sammenheng med traumer, så det er der jeg jobber. Akkurat nå senker jeg kortison, det har vært en for høy dose, den kan ha påvirket at jeg nå har veldig høyt langtidsblodsukker. Så jeg skal enda lengre ned på kortison enn jeg er nå. Nå bruker jeg 28 mg daglig. Skal ned på 25, og håper å gå ned ytterligere. Jeg kan anbefale å bruke stressmestringsteknikker som mindfulness. Ellers er det å bruke det som passer for deg for å balansere deg. For meg er musikk og bevegelse også en fin måte å komme i kontakt med meg selv og regulere følelser, deriblant stress og uro i kropp og hode. Hadde jeg visst det jeg vet nå for firefem år siden, hadde jeg nok ikke startet med alle disse hormonene. Jeg hadde begynt i traumeenden. Og sett om jeg kunne unngått hormonene. De er en virkning, ikke selve årsaken.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Binyretretthet???
Av Aud. i forumet DagbokerSvar: 12Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Har jeg binyretretthet?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 25-03-10, 10:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49

Svar med sitat

Bokmerker