Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Hybrid View
-
12-12-13, 17:07 #1
Sv: T4 og FT4 SKAL være lave i behandling med Armour !
Hei Anisa! Tusen takk for et langt og utfyllende svar! Ser av mitt innlegg at det kan virke som jeg har vært opphengt i prøvesvar..
Hadde under behandling med armour alene en følelse at at jeg gikk fort "tom".. Merka det spesielt på temperaturreguleringen og at formen var litt opp og ned..følte meg i utgangspunktet underdosert, med doseøkning var veldig ubehagelig..økte nok for mye for fort, burde kanskje heller dele dosen i tre..
Problemet mitt da jeg startet på armour var at jeg hadde kjempet lenge for å få prøve armour. Den legen jeg hadde på daværende tidspunkt viste seg å være totalt uinterressert i å følge meg opp videre, så dosering vart gjort på egen hånd. Og som du vet føles over og underdosering veldig likt, så det ble masse rot i medisineringen der det gikk for kort tid mellom doseendring.
Hadde en veldig fin periode i starten på armour men følte etter hvert at temperaturreguleringen var veldig av/ på og at ytterligere økning ga hjertebank og "flushing"..da jeg fikk beskjed om å redusere ytterligere på grunnlag av lav tsh , t3 på 6,5 og t4 på 10 bestemte jeg meg for å gå tilbake til levaxin..
Har nå en super lege som er interressert i å hjelpe meg så godt det lar seg gjøre. De første dagene på armour 30+30 i tillegg til fulldose levaxin var veldig bra men nå føles det som dosen er for lav.
Hva vil du anbefale? En liten økning armour med 50 levaxin i bunn eller forsøke å fase ut levaxinen...?
Har lest at både balderklinikken og andre anbefaler kombinasonsbehandling pga uheldig ratio mellom t3 og t4.vanskelig dette her.. Har jeg misforstått når jeg har oppfattet det slik at behandlingen styres av t4 i øvre eller midtre område, tilsvarande t3. Tsh skal man se helt bort ifra med armour...?
Takk anisaBra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
Lignende tråder
-
Info til lege og Armour/Erfa/kombinasjonsbehandling
Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 18-08-10, 16:51 -
Kombinasjonsbehandling armour og levaxin.
Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 28-06-07, 10:20 -
Fra levaxin til armour?
Av resi i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 17Siste melding: 02-12-06, 01:20

Svar med sitat

Bokmerker