Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
Threaded View
-
09-12-13, 17:30 #16
Sv: Overmedisinert med Efra?
Hej Jeanettelisa
Det var længe siden... 
Du mener nok ikke "levaxin-levothyroksin", men Levaxin-Erfa Thyroid (?).
Du kan ikke være overdoseret på så beskeden medicindose, hvoraf effekten af behandlingen, under alle omstændigheder er reduceret når Erfa Thyroid indtages om morgenen og ved middagstid. Det er fortrinsvis TSh som bliver påvirket til lav, mens nytteværdi af selve thyreoideahormoner i Erfa er ikke så stor når Erfa indtages om dagen, endda delt to gange.
Du har Hashimoto's (læste jeg i din "signatur-tråd") og ved fuldblods Hashimoto's kan du ikke slanke dig alene ved træning og kost-regime. Det som er sket, kunne være, er at det var dit kompenserende cortisol og adrenalin som har bidraget til vægttabet. Det er muligt, at værdier af cortisol er nu tippet over ("tomme binyrer") og de symptomer du nu har udviklet, eller som er kommet tilbage, kan hænge sammen med at kroppen kan ikke udnytte, selv meget store doser af medicinen, når binyrerne ikke (længere) kan bidrage med nok af cortisol til formålet. Cortisol hænger ubrydeligt sammen med cellernes evne til at lukke thyreoidea-hormoner ind, og dernæst sætte dem i arbejde med at producere energi.
Når du skriver spiste kanonsunt og kostendring - hvad betyder det for din daglige kost: kalorier og sammensætning?
Det må have været "Levaxin+Erfa Thyroid" du mente (Levaxin og levothyroksin er det samme). Hvad var din daglige medicindose da du var "overmedicineret"? Og hvordan blev der sat stopper for det? Fik det du bedre af det? Egentlig underligt, at lægen ikke har målt dine blodværdier da du var "overmedicineret". Er du sikker på at du slet ikke havde afleveret nogen blodprøver i denne periode?
Du er ikke "høj", men derfor kan du sagtens være "hypermetabolsk" alligevel (symptom-sammenblandingen og udsving hyper/hypo kunne tyde på det, når det ikke kan ses på blodprøver), pga. forceret træning og forceret kosthold-regime over længere tid. Så her spørger jeg igen: når du skriver spiste kanonsunt (hvor længe har du gjort det?) og kostendring - hvad betyder det for din daglige kost: kalorier og sammensætning, hyppighed af måltider og hvor længe plejer disse måltiderne holde dig mæt ?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker