Viser søkeresultater 141 til 150 av 172
Tråd: Dagboken til Vibeke W
-
29-03-13, 19:38 #141
Sv: Dagboken til Vibeke S
B 12 er viktig for stoffskiftet
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
29-03-13, 20:10 #142
Sv: Dagboken til Vibeke W
Ja, leste den tråden du har lagt ut med stor interesse!
Fant opp igjen en spennende tråd som Anisa la ut i høst:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=15036
Det kan jo faktisk virke som at dette kan være en mulig forklaring på det som skjedde og skjer med min kropp?Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
04-12-13, 09:15 #143
Hei
Lenge siden jeg har skrevet i dagboken. Alt i alt går alt veldig bra, men jeg var hos legen i dag for å ta nye stoffskifteprøver. Det er andre gang jeg har vært hos han etter at jeg skiftet lege, og jeg er veldig fornøyd. Jeg ba han kjenne på kjertelen, for jeg synes å merke at den vokser igjen, og han sendte meg nå til ultralyd for å sjekke. Det har jo ikke vært gjort før, så det er bra. Skal tilbake om to uker for kontroll. Han syntes også den kjentes forstørret ut, og jeg kjenner det presser på pusterøret også har jeg denne klumpen i halsen som ikke går vekk, så jeg hakker og kremter. Bedre å være føre var.
Ellers kjenner jeg ikke til noen plager av høyt stoffskifte, men legen sjekket tilbake i journalen, og fant ut at mitt Ft4 var forhøyet allerede i 2006. Det visste jeg ikke!
Jeg har forøvrig utviklet et voldsomt utslett i ansiktet denne høsten, og legen antok at det var en allergireaksjon på et eller annet, utløst av stress. Jeg har vært i en lengre stressperiode, som forhåpentligvis snart er avsluttet. Holder på å avslutte en doktorgrad og er snart ferdig med å skrive den. Er ferdig med å skrive innen jul, så følger korrektur og rettelser. Men snart er jeg ferdig! Tenk det, hadde ikke trodd jeg skulle bli frisk nok til å klare det etter forrige runde. Men det er beintøft, og jeg er glad jeg aldri skal tilbringe lang tid under lignende stress igjen. Jeg tenker hele tiden at jeg klarer dette, ikke på grunn av, men på tross av.
Ellers må jeg bare si at all kunnskapen jeg har fått gjennom å være medlem her inne, er utrolig nyttig. Man møter jo så mange med symptomer på lavt stoffskifte, så jeg har faktisk hjulpet ganske mange med å informere om forskjellige ting jeg har lest her inne. Så selv om jeg ikke kan gi tilbake til så mange her inne, så gir jeg tilbake IRL.
Ha en flott dag til dere alle
Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
05-12-13, 11:28 #144
Jeg husker at jeg fikk psoriasis da jeg holdt på med hovedfag. Jeg var helt ute av stand til å takle stresset jeg opplevde. Jeg ber deg, vær forsiktig med å stresse, ta time-out når du kan. Sett deg ned og bare pust, konsentrer deg om det. Du trenger ikke mange minutter på det før du får effekt. Etterhvert kan du bruke det mens du jobber. Bruk eventuelle lyder som forsterkning om du trenger litt hjelp til å koble ut: lyd av vann, fugler eller annet som virker beroligende, såkalt white noise. Eller mindfulness hvor du får veiledning, Andries Kroese, Jon Kabat-Zinn og mange andre bra guider der ute. Mye slikt på Spotify om du bruker strømmetjeneste. Sånne pauser kan tas hvor som helst, I bilen, bussen eller på toget på vei til stedet du skal, ingen merker at du sitter og finner roen dypt inne i deg selv. Jeg skulle ønske jeg kjente til slike ting da jeg studerte, jeg tror det stresset jeg opplevde der, og i den første jobben etterpå tok skikkelig knekken på meg.

Ønsker deg lykke til med doktorgraden din
-
05-12-13, 14:14 #145
Takk Vigdis

Jeg har i mange år drevet med meditasjon (Bright Path), og uten dette hadde jeg vel ikke klart meg igjennom dette kjøret. Så det er utrolig viktig. Men noen ganger virker det ikke så godt, og akkurat nå er det slik. Jeg har jo utsatt innlevering flere ganger på grunn av at jeg velger å ta hensyn til kroppens signaler. Det må jeg jo! Men nå som jeg er sånn helt på slutten av det hele, så er tanken om å runde av så vanvittig fristende! Dessuten er jeg over værste perioden, nå vet jeg jo hva jeg skal skrive, og det er ganske så givende.
Håper forøvrig at denne ultralyden går bra. Leste henvisningen, og skjønte at det skal utelukkes tumor gjennom undersøkelsen. Sikkert derfor det er en hastetime.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
07-12-13, 05:37 #146
Ultralydsundersøkelsen og all uro rundt dette gir deg nok en ekstra stressfaktor. Slike ting kan vippe meg helt av pinnen. Jeg håper det går riktig bra. Og så håper jeg at du har mulighet til å ta deg en liten hvileperiode når doktorgraden er fullført
-
07-12-13, 12:35 #147
Der findes lange indspilninger af "white noise" som fortsætter i baggrunden med f.eks. lyden af regn i 10 timer, eller lyden af rislende vand i skovbunden i 8 timer... Det sker, at hvis tankemylderet holder een vågen om natten, kan man falde i søvn til disse lyde, og vågne om morgenen, mentalt frisk igen. En ven som er mor til et hyperaktivt ADHD-barn, kan ikke få armene ned, efter at hun har fået linket til 10 timer med lyden af havets bølger... Eller ved koncentreret tankearbejde, lyden af skovens fugle i baggrunden, kan afstresse forløbet, selv med stramme frister. Meget enig med Vigdis, ja.

Du kan afprøve dette råd ved at teste et eller to forslag, som findes her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16314
Jo, også jeg står på sidelinjen og hepper på dig, sammen med Vigdis. Det bliver en lykkens dag, når du er færdig.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
08-12-13, 11:36 #148
Vet du hva den lange regnlyden heter Anisa?
-
12-12-13, 16:23 #149
Fy så utrolig ubehagelig denne strumaen er! Den vokser ganske så fort, og nå kjennes det som at jeg har et stramt skjerf om halsen. Virkelig ubehagelig, og jeg får litt småpanikk innimellom av pustebesvær.
I morgen har jeg jo time, og det er bra. Men jeg tenker at uansett hva de finner så må jeg jo gjøre noe med den strumaen. Hvordan får man noe sånt til å slutte å vokse? Det skal ikke mye til nå får det må vekk, for jeg må jo få puste? Kanskje jeg må ha en operasjon uansett funn?
Veldig kjedelig dette her, for jeg føler meg jo ellers i ganske grei form, selv om jeg er trøtt på grunn av dårlig søvn. Ikke lett å få sove når det føles som at jeg blir kvalt. På ryggen kan jeg ikke ligge, for da presser det på pusterøret. Denne strumaen er klart større enn den jeg hadde sist gang, og vokser mye hurtigere. Vokser innover i halsen. Vanskelig å puste, ubehagelig å spise og det strammer i hals, nakke og øvre del av ryggen.
Ellers var det nyttig å lese gjennom tråden her. Jeg skal jo til legen igjen på onsdag, så da skal jeg ta opp dette med jod. Det har jeg helt glemt i alt det andre. Er det andre ting enn jodmangel som kan være årsaken til dette? Hvorfor vokser den så fort? Jeg har altså ingen av hypersymptomene som jeg hadde forrige gang, og jeg tipper at stoffskiftet er helt prima.
Det er altså ultralyd jeg skal ta i morgen.
Forresten, forrige runde med struma målte jeg 34 cm rundt halsen. Sånne målinger er jo litt unøyaktige, men i går målte jeg 35 cm rundt halsen. Nå målte jeg 35,5!Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
-
12-12-13, 20:04 #150
Det er ultralyden som er vigtigst lige nu. I hvert fald før man kan begynde at gå i detaljer om hvad, hvordan osv.
Du får nok et svar med det samme, i det mindste et foreløbigt svar, tror jeg. Så kan man tage det derfra.
Den sidste tids arbejdsbelastninger har nok også bidraget til, at din struma måske er løbet løbsk.
Jeg vil holde øje med din Dagbok i morgen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Dagboken til Tone
Av toneij i forumet DagbokerSvar: 66Siste melding: 10-01-13, 22:52 -
Dagboken til Fanni, i gang med Armour Thyroid
Av Fanni i forumet DagbokerSvar: 62Siste melding: 29-04-12, 14:14
Svar med sitat

Bokmerker