Viser søkeresultater 1 til 10 av 184
Hybrid View
-
23-11-13, 14:47 #1
Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte
Hei og takk for svar!

Progesteronkapslene heter "Utrogest" og jeg aner ikke om de er bioidentiske - vondt å finne informasjon om disse på nettet..
Har selvanskaffet progesteronkrem som er bioidentisk, men har ikke prøvd denne ennå.
Når jeg går på høyere Erfa-dose kommer min FT3 også over normalområdet uten at FT4 stiger noe særlig, men jeg tipper jeg må høyere opp i dose nå enn tidligere for å få det til.. Mulig jeg heller skulle prøve å øke Erfa-dosen igjen enn å starte opp med Levaxin??? Lurer forresten på hvorfor DS ikke anbefalte dette i stedet?
Jeg er litt satt ut av elendig form for tiden og får ikke lest noe særlig.. Og det lille jeg får lest, har jeg glemt 10min etterpå..
-
23-11-13, 16:05 #2
Det første jeg tenker på når jeg ser hva de heter er at «gest» står for gestagen. Uansett er de ikke bio-identiske tror jeg. Enig i at det er vanskelig å finne info om dem på nettet. Det jeg har funnet ut er at de brukes ved barnløshet og kan tas både oralt og vaginalt. Jeg ser også at de blir omtalt som progesteron, men det tror jeg ikke er riktig.
Men.... de står i felleskatalogen under ikke-markedsførte preparater. Og slike preparater kjenner vi jo til. Det merkelige er at slike skrives ut hver dag, mest sannsynlig av hver eneste lege her i landet. Men når det kommer til Thyroid blir det vanskelig. Jeg har selv hørt en fastlege si at vedkommende skrev ut slike preparater hver dag. Nå snakker jeg om de ikke-markedsførte preparatene generelt altså (for at det ikke skal misforstås).
http://www.felleskatalogen.no/medisi.../preparatliste
Utrogest står nest nederst på denne siden.
Så kommer en link om Utrogests mulige bivirkninger:
http://patientsville.com/medication/...de_effects.htm
Grunnen til at jeg skriver dette er at jeg ikke unner deg flere problemer enn de du allerede har. Og jeg tror dessverre ikke at DS har gitt deg veldig gode råd. Jeg er skuffet over at han ikke bruker bio-identiske hormoner. Syntetiske hormoner vil etter min mening bare tilføre problemer.
Jeg er også enig i at han ikke har gitt noe godt råd når det gjelder å tilføre Levaxin, men det har andre tatt seg av, så det lar jeg være å kommentere. Jeg vil bare si at han da ikke er så mye bedre enn Balder når det gjelder å være opptatt av blodprøver fremfor pasientens beste. (Jeg klarte visst ikke å la være likevel.)
Jeg ønsker deg alt godt, Mumimamma
-
23-11-13, 16:23 #3
Hei igjen

Jeg fant denne infoen om Utrogestan kapsler som sannsynligvis er veldig likt (eller det samme som) Utrogest:
http://www.docstoc.com/docs/12145705...BF%BDde-100-mg
I «firkanten» i midten står opplysningene. På side 6 står dette:
5. FARMAKOLOGISKE EGENSKAPER
5.0 Terapeutisk klassifikasjon
G 03 DA 04 – Progestagener, pregnen(4)-derivater
Da vet vi det
-
24-11-13, 12:08 #4
Takk for gode innspill Lisbeth!

Spørs om jeg skal prøve å kjøre opp Erfa-dosen heller enn å legge til Levaxin..
Hva slags progesteron anbefaler dere da? Hvilke er bio-identiske?
?:
-
24-11-13, 12:17 #5
Jeg er ganske sikker på at Natpro er bio-identisk. Det er krem.
Jeg vet ikke om det er mulig å få bio-identisk progesteron i tablettform. Det er det sikkert andre her inne som kan svare på.
Fordelen med krem er at den går rett i blodbanen. Tabletter må jo som kjent bearbeides innvortes
-
25-11-13, 13:35 #6
Litt i villrede hva jeg skal gjøre i forhold til progesteron - bioidentisk krem eller ikke bioidentiske kapsler på resept??? Hvilke ulemper vil jeg møte ved bruk av syntetisk progesteron? Det står sikkert mye om dette her, men hjernen er "ute av funksjon.."
-
25-11-13, 13:58 #7
Hei Mumimamma

Jeg skjønner at det er vanskelig å ta til seg informasjon når hjernen ikke virker som den skal. Mange av oss har vært, og er dessverre der. Selv er jeg der hvor jeg kan klare å ta til meg info, men det detter ut igjen med en gang. Så det meste av det jeg skal forklare må jeg ta fra notater. Jeg håper jeg skal bli litt bedre i hukommelsen også. Jeg kan jo håpe
Under legger jeg ut en link som jeg håper du vil kikke litt på. Ikke la deg avskrekke av mengden, du behøver ikke lese alt sammen. Men ta for deg det som står om forskjellen mellom Provera (syntetisk progesteron (som ikke er progesteron)) og Progesteron (side 55).
Klikk på: Bioidentical Sex Steroid Restoration for Women
http://www.hormonerestoration.com/powerpoint.html
Jeg vet at det er en annen krem som også skal være bio-identisk, men jeg husker ikke navnet på den. Det er folk her inne som har brukt den.
Lignende tråder
-
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 17:40 -
Symptomer på lavt stoffskifte?
Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 15-06-10, 22:11 -
Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 17-02-10, 10:06 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27

Svar med sitat

Bokmerker