Viser søkeresultater 1 til 10 av 184
Threaded View
-
22-11-13, 12:38 #26
Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte
Ved godt mot igjen etter time på Heggeli
(kunne dog godt tenkt meg å snuble over noe mer tålmodighet også..)
Veldig overraskende kortisol i døgnurin-prøve; to og en halv gang mer i oktober enn i august! August: 142(45-272) og oktober: 334*(45-272)!!!
) Aner ikke hvorfor.. Lavkarbo??? Stress??? Skal nå trappe ned og sanns. slutte med Cortef.
Stoffskiftet på sitt laveste noen gang.. TSH: 0,15*(0,27-4,2), FT4: 10*(12-22), FT3:4,4(3,6-6,8).. I og med at jeg har så lav T4 skal jeg nå prøve å ta litt levaxin i tillegg til den Erfaen jeg allerede tar. DS sa at noen hadde veldig god effekt av det og at det var verdt å prøve i mitt tilfelle. Skal derfor nå ta 90mg Erfa + 50mg Levaxin - usikker på hvilken dose det tilsvarer, men spent på resultatet! Skal for øvrig også måle rT3 ved neste blodprøvetaking.
Og så har jeg østrogendominans, ikke mangel som fastlegen mente! Har fått resept på progesteronkapsler, 100mg,for å fjerne østrogendominans og forhåpentligvis også normalisere blødningsproblemene mine og alle tilleggsproblemer de fører med seg. Forventer å kunne hente disse på apoteket i morgen. Eneste aberet er at jeg har lest at man ofte blir verre før man blir bedre av dette når man begynner med slike tilskudd og at det kan ta inntil 3mnd før effekten er optimal.. TTT
Han hadde for øvrig ingen forklaring på hypokalsemi, men hypokalemi kunne skyldes Florinef som holder tilbake natrium og dermed skyller ut mer kalium. Kan vurdere tilskudd av kalium hvis dette fortsetter.
"Lav puls er nesten alltid lavt stoffskifte" sa DS. I tillegg kald og seriøse tannmerker på tunga - ingen tvil? Om puls og hjertelyd sa han at jeg hadde "svake toner" hva nå enn det betyr.. Nå som jeg noterer flittig daglig, legger jeg merke til en tydelig nedgang i puls i den del av syklusen hvor østrogen stiger/er høy. Østrogen påvirker stoffskiftet???
Skal også ta utvidet prøve for parasitter på bakgrunn av tidligere infeksjon i forbindelse med ferie i Afrika i 2001. Ble behandlet og erklært frisk etter den gangen, men vi sjekker på nytt nå som ett steg videre for å finne ut hvorfor medisinen ikke ser ut til å virke på meg..
Det er for øvrig ganske interessant å se endokrinologen skrive om mine stoffskifteverdier i min journal (som jeg har fått kopi av) "tydelig oversubstituert, men ingen symptomer på dette"..!?
I mitt stille sinn tenker jeg på noe en eldre kollega sa til meg - "når man tror man er ferdig utlært, er man ikke utlært men ferdig..!"
Men hva gjør jeg med "det offentlige apparatet"? Som tror østrogentilskudd og nok en hjerteregistrering er løsningen..?
Lignende tråder
-
Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
Av Vår i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 13-12-10, 17:40 -
Symptomer på lavt stoffskifte?
Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 50Siste melding: 15-06-10, 22:11 -
Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 0Siste melding: 17-02-10, 10:06 -
Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
Av Imse i forumet Lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 31-08-09, 11:58 -
Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 9Siste melding: 25-10-08, 10:27

Svar med sitat

Bokmerker