Sitat Opprinnelig skrevet av zenorita Vis post
så da må jeg altså forvente å medisineres livet ut altså... åy
Ja, dessverre

legen sa at i noen land praktiserte de å gi hormoner til mennesker som hadde lavt nivå, og når de lå oppe på en god 17-18, så var det greit..
Stakkars de menneskene i «noen land» som han henviser til. Da mener han vel prohormonet T4 i og med han sier det skal opp til 17 til 18. Hvis du slutter da vil det synke fort igjen og TSH vil stige tilsvarende. Stoffskiftehormoner må tilføres hver dag da de ellers forsvinner ut av kroppen (for å si det enkelt).

... ang. *forgiftnings symptomer*så var dette fordi det ble tilført et hormon som stoppet TSH, og det kunne kroppen reagere negativt på..
Vi får tro han fremdeles snakker om prohormonet T4. Det gjør at FT4 stiger og TSH minsker, men har aldri før hørt maken til hans forklaring. Kan han ha sovet eller vært fraværende i de få timene de hadde om stoffskiftet på universitetet, mon tro

jeg spurte forresten legen om jeg måtte belage meg på å medisineres livet ut, og han svarte at "hvis antistoffene ødelegger kjertelen, så må jeg" men jeg forstod dette som at det var et håp om å slippe medisinering da
Det er ganske sikkert at antistoffene på ett eller annet tidspunkt vil ødelegge kjertelen. Så det beste du kan gjøre er å lære deg mest mulig om dette selv.

Det positive er at du er inne på dette forumet. Jeg vil våge den påstanden at her vil du finne eller få svar på det du måtte trenge i denne forbindelse. Du finner ikke tilsvarende kunnskap noe annet sted i Norge. Den eneste som etter min mening kan veldig mye om dette må være Øverbye.