Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
Prøv at Google Hashimotos, og se om ikke du finder en masse information.

Det lader til, at du har en af de gode læger, så det er nok værd at holde fast i vedkommende lidt endnu. Det er rigtig godt, at du er blevet sat i behandling så tidligt, og det er rigtig godt, at din læge starter med en lille dosis.
Takk for svar! Vil dette si at jeg har hashimotos, eller kan ha det, for virket som det var fler forskjellige sykdommer (nevner f.eks. graves), er litt redd for å søke opp informasjon, for så finne ut at det ikke er relevant fordi jeg ikke har dette.

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post

At antistofferne skulle standse helt af sig selv har jeg kun hørt om i forbindelse med 'postpartum thyroiditis', altså hvor det er opstået efter en fødsel og så går over igen. Det er der vist ikke tale om i zenoritas tilfælde?
Har ikke hatt noen fødsler

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Hei zenorita

Som Pingvinen skriver i en tråd: Det er viktig å ta prøver til samme tidspunkt om morgenen (og medisinfastende etter at du har begynt på det). Kan det tenkes at prøvene er tatt på forskjellige tidspunkt på dagen?
Takk for svar Lisbeth

første prøve ble tatt 13.00:
T4: 13,9
TSH: 5,9

andre prøve ble tatt 9.30
T4: 12,5
TSH: 6,1

3 prøve ble tatt 13.30:
T3: 4,1
T4: 11,2
TSH: 4,1
S-A-TPO: >600

men skal passe på at jeg tar det tidligst mulig videre

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
Hei zenorita
Det er muligens flere som har skrevet dette i en av de foregående trådene, men for at du ikke skal misforstå: Hvis du har fått lavt stoffskifte er det en livslang sykdom som skal medisineres livet ut.
(...)
Ehh... hva i huleste betyr dette? Jeg tror jeg ville ha bedt om en forklaring på dette, gjerne med dokumentasjon (det bør han ha).

(...)

Jeg håper du har misforstått legen din. Hvis ikke bør du skifte lege så fort som mulig.

(...)

Ikke vær så takknemlig at du ikke krever høyere dose medisin. For stor takknemlighet kan komme til å koste deg lojaliteten mot deg selv
(...)
så da må jeg altså forvente å medisineres livet ut altså... åy , legen sa at i noen land praktiserte de å gi hormoner til mennesker som hadde lavt nivå, og når de lå oppe på en god 17-18, så var det greit.. og han mente at det var ihvertfall ikke noe negativt i å prøve å medisinere meg, så jeg sa rett og slett "vær så snill å prøve å gi meg medisiner" fordi jeg er så lei av at jeg plukker opp lidelser langs veien og det baller på seg... ang. *forgiftnings symptomer*så var dette fordi det ble tilført et hormon som stoppet TSH, og det kunne kroppen reagere negativt på.. jeg spurte forresten legen om jeg måtte belage meg på å medisineres livet ut, og han svarte at "hvis antistoffene ødelegger kjertelen, så må jeg" men jeg forstod dette som at det var et håp om å slippe medisinering da