Viser søkeresultater 1 til 10 av 19

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Ny bruker, på vei mot lavt stoffskifte. Hva nå?

Hej tinash17
    Det lader til, at du har følt dig godt behandlet og at du har tillid til lægerne. Så må man håbe, at de fortsat vil være din tillid værdig.

Så blev jeg så i øvrigt selv startet op på 50 µ i sin tid, hvilket du mener er meget for en med antistoffer?? Jeg havde absolut ingen problemer med det, tværtimod. Jeg havde et antistof-tal på over 3500 og en tsh på 10 og ikke meget at prale af i øvrigt.

At antistofferne skulle standse helt af sig selv har jeg kun hørt om i forbindelse med 'postpartum thyroiditis', altså hvor det er opstået efter en fødsel og så går over igen. Det er der vist ikke tale om i zenoritas tilfælde?

P.s. At google Hashimotos ... jo, det kan man godt ... men man skal saftsuseme se sig godt for!! For der ligger rigtigt mange idiotforklaringer derude. Jeg ville sige, det er bedst at begynde med forummets søgefelt og så evt. søge længere ud derfra, når man har noget mere at gå ud fra. Herinde ligger der talrige oplysninger og forskningsresultater fra mange forskellige
    Tråden 'Idiotforklaringer' finder man i øvrigt her, hvis man trænger til at le eller græde https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=7936
    Sist endret av Nielsigne; 09-11-13 kl 12:16 Begrunnelse: P.s.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av zenorita Vis post
    Jeg håper mest på at det har blitt oppdaget tidlig og jeg kan slippe medisinering resten av livet, er dette en mulighet?
    Hei zenorita
    Det er muligens flere som har skrevet dette i en av de foregående trådene, men for at du ikke skal misforstå: Hvis du har fått lavt stoffskifte er det en livslang sykdom som skal medisineres livet ut.

TSH har sunket på de siste prøvene, noen som har en teori om hvorfor dette kan være tilfelle?
    Som Pingvinen skriver i en tråd: Det er viktig å ta prøver til samme tidspunkt om morgenen (og medisinfastende etter at du har begynt på det). Kan det tenkes at prøvene er tatt på forskjellige tidspunkt på dagen?

Men, legen ville at jeg skulle begynne på så lav dose som mulig, ettersom jeg "ikke har lavt stoffskifte enda", og skal forebygge "forgiftnings symptomer" .. (skumle ord!)
    Ehh... hva i huleste betyr dette? Jeg tror jeg ville ha bedt om en forklaring på dette, gjerne med dokumentasjon (det bør han ha).

Er bare 23 år gammel, men kan nevne at jeg har irritabel tarm, kronisk hodepine og migrene i tillegg
    Jeg har selv migrene (med aura = anfall med prikker i synsfeltet og innskrenket synsfelt før hodepinen). Jeg har erfart at det er viktig med tilskudd av vitaminer og mineraler for å holde anfallene på et lavt nivå. Magnesium er en viktig faktor for meg.

hvis jeg har forstått dette riktig, så betyr det at jeg ikke plutselig "blir frisk", og ikke burde/kommer til å slutte å medisineres ?
    Fikk inntrykk av legen at det kunne være greit å dra opp T4 til sånn rundt 17, og da trengte jeg ikke medisiner..
    Jeg håper du har misforstått legen din. Hvis ikke bør du skifte lege så fort som mulig.

Jeg er ihvertfall takknemlig for at legen ville gi meg medisiner, og håper det kan gjøre meg frisk som en fisk
    Ikke vær så takknemlig at du ikke krever høyere dose medisin. For stor takknemlighet kan komme til å koste deg lojaliteten mot deg selv

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post

P.s. At google Hashimotos ... jo, det kan man godt ... men man skal saftsuseme se sig godt for!! For der ligger rigtigt mange idiotforklaringer derude. Jeg ville sige, det er bedst at begynde med forummets søgefelt og så evt. søge længere ud derfra, når man har noget mere at gå ud fra. Herinde ligger der talrige oplysninger og forskningsresultater fra mange forskellige
    Jeg kunne ikke sagt det bedre selv, Nielsigne

Lykke til videre, zenorita

Medlem siden
    Apr 2013
    Sted
    Danmark
    Alder
    64
    Meldinger
    621

Nielsigne, nej jeg er ikke blevet ordentligt behandlet, og har ikke tillid til lægerne, de ved ikke nok - men det er tråd kapring, se min historie.

Jeg har googlet mig til en masse info, hvor jeg bl.a. fandt ud af, at medicinen skulle sættes op hurtigt, det blev det ikke for mig. Med en enorm frustration til følge.

Enig med jer i, at man skal vurderer det man læser, uanset hvad man googler, og så er forummet her specielt godt. Men også her er der mange forskellige forklaringer og personlige historier, og også her handler det om at finde frem til det, der passer til en selv ud fra gode råd og andres erfaringer.

Det er ganske givet en livsvarig medicinering, men der er historier om, at det kan komme under kontrol. Hmm, jeg kan godt lide lidt håb

Der er lige så mange teorier, tror jeg, om opstartsdosis som der er læger Og jeg har ikke den store mening om det, andet end hvis man starter på 25 mcg, så handler det om at komme op i dosis med en rimelig hastighed, og hvor jeg tror, at standard 6-8 uger er for lang tid at vente, hvis man skal have antistofferne under kontrol.

Mine antistoffer har været stødt faldende det sidste halve års tid, men jeg har så ikke fået dem målt efter, at jeg er begyndt på Thyroid.

Lignende tråder

1. HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
    Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 3
    Siste melding: 24-03-12, 23:14
  2. Spm fra ny bruker
    Av Leona i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 04-07-08, 22:46
  3. Ny og blank bruker - syk i 6 år
    Av Berit S i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 18
    Siste melding: 05-11-07, 19:01
  4. ny bruker
    Av christina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 19-09-06, 19:33

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg