Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
09-11-13, 08:21 #11
Sv: Ny bruker, på vei mot lavt stoffskifte. Hva nå?
Prøv at Google Hashimotos, og se om ikke du finder en masse information.
Det lader til, at du har en af de gode læger, så det er nok værd at holde fast i vedkommende lidt endnu. Det er rigtig godt, at du er blevet sat i behandling så tidligt, og det er rigtig godt, at din læge starter med en lille dosis.
Når man har antistoffer, så kan man have nogle pludselige frigivelser af stofskiftehormoner, og det kan føles mærkelig og uforklarligt i kroppen - nogen mærker det meget og andre ikke. Men en lille startdosis forhindrer, at de her frigivelser bliver for voldsomme, indtil man er oppe i korrekt dosis. En ting, jeg har læst mig til, er, at du skal op i dosis hurtigt med maks. 4 ugers mellemrum. Det skete ikke med mig.
Det er vigtigt, at du kommer op i dosis for at holde antistofferne i skak, og du skal have en TSH langt under 1, når du er på syntetisk medicin. Og så må du ellers på jagt efter, hvad der kan trigge anfald. Gluten kan være noget af det, stress kan være en anden trigger, følelsesmæssig stress kan også være en trigger. Du kan også læse mere her (på dansk) omkring basis kosttilskud: http://radiodoktoren.dk/radiodoktore...gdom-tilskud-2
Det er som udgangspunkt ikke en syg skjoldbruskkirtel, du har (ok det bliver den efterhånden) - men et sygt immunforsvar. Da det er dit immunforsvar, der angriber væv i din egen krop.
Der er massere af information herinde, som man kan lære rigtig meget af.
Den endokrinolog, jeg har været hos, havde også et håb om, at jeg kunne trappe ud af medicinen, fordi jeg gik meget længe på en lav dosis og havde faldende antistoffer, så det er set, og det kan være det lykkes for dig. Men så røg jeg ind i en gang stress og pres på arbejdet, jeg blev ikke fulgt tæt nok, fordi reglen her er hver 6-8 uge, og så gik antistofferne til angreb igen.
Du skal tage dig godt af dig selv, fordi du nu har en autoimmunitet i din krop som du skal tage vare på
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
Spm fra ny bruker
Av Leona i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 04-07-08, 22:46 -
Ny og blank bruker - syk i 6 år
Av Berit S i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 18Siste melding: 05-11-07, 19:01 -
ny bruker
Av christina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 19-09-06, 19:33

Svar med sitat

Bokmerker