Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
Siste blodprøvesvar etter blødningsforstyrrelser, hodepine og kvalme-problemer:

TSH: 0,15 (0,27-4,2)*
FT4: 10 (12-22)*
FT3:4,4 (3,6-6,8)
Kalsium: 2,14 (2,15-2,51)*

Har prøvd å gå opp litt på stoffskiftemedisindosen, men ingen endring etter en uke.. Tiltagende hodepine igjen nå.. Venter spent på aldosteron, kortisol, DHEA, jod, østrogen/progesteron, osv., i håp om at løsningen kan ligge der..

Jeg noterer meg puls, BT, hodepine, etc. på gitte tidspunkter, eller ved bedring/forverring i løpet av dagen og for et par kvelder siden målte jeg tidenes laveste puls på 39! I et par, tre dager nå har jeg rent tilfeldig observert at pulsen blir lavere når jeg har vært oppe en times tid enn før jeg reiste meg opp fra senga..? Før jeg står opp var pulsen 50-55 og etter jeg hadde vært oppe en times tid og sent i vei barna på skolen var den 46-47.. Hvorfor synker egentlig pulsen etter jeg har stått opp??? Virker særdeles ulogisk!?
En time etter inntatt stoffskifte og binyremed. er den steget til 52 og 2 timer etter med. er den på 58..

I tillegg til intens hodepine, kvalme som kommer og går (og blir veldig intens når jeg dusjer)og dalende hvilepuls, er jeg også veldig kald spesielt på morgenen/formiddagen, har veldig dovne hender/armer og er utrolig treg i hodet... Våkner på natta med prikkende hender og dårlig puls - blir rett og slett redd!

Har hatt ny time hos fastlege som nå har sendt henvendelse til sykehuset om innleggelse for observasjon og bedt om at alle de enkelte "ekspertene" som hver for seg har sagt at ikke noe feiler meg når det kommer til sitt fagfelt, stikker hodene sammen og finner ut hva som er problemet Da kan jeg nok en gang bare smøre meg med tålmodighet(?) og håpe at det blir tatt på alvor og helst raskt..!
Dette er komplekse greier og ikke lett å finne ut av. Vi får håpe at de lærde kan hjelpe deg og finne ut av det. Jeg skal på ingen måte stille noen diagnose på deg, men jeg får noen tanker når jeg leser det du skriver.

Du har lavt kalsium. For å få et bilde av hvor lavt det er trenger du også prøver på ionisert kalsium (og PTH).

Har du lavt kalsium kan det være årsaken til prikking i hendene. Har du kramper også?

Jeg ville også sjekket nyrene pga. kvalmen. Eller vet du hvorfor du har lavt kalsium?

Jeg ønsker deg lykke til, Mumimamma