Tja... hva skal man si? Jeg går på 135mg erfa (+ 25µg levaxin annenhver dag). Med dette hadde jeg sist TSH med *** , fT3 høyt i normalområdet og fT4 såvidt innenfor. Jeg selv har det faktisk kjempefint. Ikke fryser jeg før andre, jeg har like mye energi som andre, sover like mye/lite som andre og har det stort sett som jeg skulle hatt det som frisk. En veldig sjelden gang "kræsjer" jeg (i situasjoner hvor jeg absolutt har dratt strikken så langt den går, så 10% til, og deretter enda litt til ). Jeg oppfatter det da som om at jeg har "brukt opp" alt som er fritt tilgjengelig av hormoner, men etter en god natts søvn, påfyll av medisin og litt mer ro i sofakroken er jeg fin igjen. Det har jeg opplevd et par ganger. Ingen situasjon som jeg skal oppsøke, nei.

Så jeg lever glutenfritt og laktoseredusert på et paleo-ish/Primal Blueprint-ish kosthold og har det bra med det. Ikke strikt, men greit nok og med bøtter av tilskudd.

De eneste skårene i gleden er
- at formen min er avhengig av tabletter, men det er pokker så mye bedre enn å ikke ha muligheten til å ha det så bra i det hele tatt så dette er et lite skår.
- at OndeHånda er ond. Det er den musearmen som ikke vil bli god. For tiden holder jeg den i sjakk med fysio, men det blir dyrt i lengden.

Ja, og så som et notat til meg selv så spiste vi noe kjempegodt og enkelt i går - vi kalte det "Fugl og gris, rot i panne":
Kylling og bacon stekes i biter.
Kålrot, sellerirot og gulrot (pastinakk er sikkert også godt) ternes og brunes lett i baconfett eller smør.

Server og spis.