Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Tråd: Struma og operasjon
Hybrid View
-
05-11-13, 19:16 #1
Sv: Struma og operasjon
Lenge siden jeg har postet her nå. Fjernet halve skjoldbruskkjertelen i fjor høst på grunn av knutestruma. Hadde en cyste som veide 190 gram og hadde flyttet både pusterøret og spiserøret mitt mot høyre. Har vært og sjekket stoffskiftet en gang etter operasjonen. Skal det gjøres etter ett år også? Jeg går ikke på medisiner.
Jeg føler meg fortsatt veldig trøtt og sliten, men ettersom jeg holder på med en mastergrad, så tenker jeg som så at dette også kan skyldes stress. Jeg føler også stikkinger i halsen innimellom, og føler at det er en del slim der som jeg ikke klarer å få opp. Noen flere som har opplevd dette etter operasjonen?
-
05-11-13, 20:40 #2
Hei Millie

Jeg kan bare si hva jeg selv hadde gjort i ditt sted. Hvis du ikke allerede har utskrift av alle svarene er det greit å skaffe seg dem nå. Og jeg ville sjekket stoffskiftet med jevne mellomrom. Hvis du bare har gjort det én gang på ett år er det på tide å gjøre det nå. Jeg ville også holdt øye med PTH og kalsium. Ved fjerning av skjoldbruskkjertelen (halve hos deg) kan det fort ryke en biskjoldbruskkjertel eller to.
Det er veldig vanlig å «skylde på» slitenhet fordi man har harde studier, jobber mye eller har små barn. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men du skriver at du fortsatt er veldig trøtt og sliten. Med mindre du driver intens rovdrift på deg selv er det ikke naturlig å være veldig trøtt og sliten. Det har oftest en annen grunn enn vanlig livsførsel.
Lykke til, Millie
-
06-11-13, 14:48 #3
Takk Lisbeth! Det gikk jo faktisk med en eller to bikjertler også, så jeg bør nok være litt obs ja. Tror jeg skal følge rådet ditt.
Lignende tråder
-
Er her noen som har mistet biskjodbruskkjertlerne under operasjon for struma?
Av Mod i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 06-11-11, 12:25 -
Hokus pokus rav mod struma
Av Anisa i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertelSvar: 3Siste melding: 08-11-10, 23:13 -
Struma
Av Cathrine H.A i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 01-05-10, 20:36 -
Struma / knutestruma
Av Bianca23 i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 18-02-10, 22:06 -
Lav Tsh og variabel Ft4, 12 år etter struma-operasjon
Av Linda I i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 05-11-09, 18:57

Svar med sitat

Bokmerker