Viser søkeresultater 1 til 10 av 27

Hybrid View

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    16

Standard Sv: Struma og operasjon

Lenge siden jeg har postet her nå. Fjernet halve skjoldbruskkjertelen i fjor høst på grunn av knutestruma. Hadde en cyste som veide 190 gram og hadde flyttet både pusterøret og spiserøret mitt mot høyre. Har vært og sjekket stoffskiftet en gang etter operasjonen. Skal det gjøres etter ett år også? Jeg går ikke på medisiner.

Jeg føler meg fortsatt veldig trøtt og sliten, men ettersom jeg holder på med en mastergrad, så tenker jeg som så at dette også kan skyldes stress. Jeg føler også stikkinger i halsen innimellom, og føler at det er en del slim der som jeg ikke klarer å få opp. Noen flere som har opplevd dette etter operasjonen?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Millie Vis post
    Lenge siden jeg har postet her nå. Fjernet halve skjoldbruskkjertelen i fjor høst på grunn av knutestruma. Hadde en cyste som veide 190 gram og hadde flyttet både pusterøret og spiserøret mitt mot høyre. Har vært og sjekket stoffskiftet en gang etter operasjonen. Skal det gjøres etter ett år også? Jeg går ikke på medisiner.
    Hei Millie
    Jeg kan bare si hva jeg selv hadde gjort i ditt sted. Hvis du ikke allerede har utskrift av alle svarene er det greit å skaffe seg dem nå. Og jeg ville sjekket stoffskiftet med jevne mellomrom. Hvis du bare har gjort det én gang på ett år er det på tide å gjøre det nå. Jeg ville også holdt øye med PTH og kalsium. Ved fjerning av skjoldbruskkjertelen (halve hos deg) kan det fort ryke en biskjoldbruskkjertel eller to.

Sitat Opprinnelig skrevet av Millie Vis post
    Jeg føler meg fortsatt veldig trøtt og sliten, men ettersom jeg holder på med en mastergrad, så tenker jeg som så at dette også kan skyldes stress.
    Det er veldig vanlig å «skylde på» slitenhet fordi man har harde studier, jobber mye eller har små barn. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men du skriver at du fortsatt er veldig trøtt og sliten. Med mindre du driver intens rovdrift på deg selv er det ikke naturlig å være veldig trøtt og sliten. Det har oftest en annen grunn enn vanlig livsførsel.

Lykke til, Millie

Medlem siden
    May 2012
    Sted
    Østlandet
    Alder
    46
    Meldinger
    16

Takk Lisbeth! Det gikk jo faktisk med en eller to bikjertler også, så jeg bør nok være litt obs ja. Tror jeg skal følge rådet ditt.

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste melding: 06-11-11, 12:25
  2. Hokus pokus rav mod struma
    Av Anisa i forumet Kosttilskudd/naturmedisin for skjoldbruskkjertel
    Svar: 3
    Siste melding: 08-11-10, 23:13
  3. Struma
    Av Cathrine H.A i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 01-05-10, 20:36
  4. Struma / knutestruma