Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
01-11-13, 09:16 #15
Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta
Dette er nok mest skremselspropaganda - ikke at de ikke åpner pakker, men at de skal gjøre det i så mye større omfang og på andre måter enn før. Jeg tror ikke de kommer til å ansette flere tollere - de åpner allerede en stor del av pakkene som kommer, og i hvert fall Posten sine tollere har lenge sagt at de ikke tar hensyn til hva som står på tolldeklarasjonen; det er fakturaen eller ordrebekreftelsen som gjelder. De har lenge hatt perioder der de sjekker ekstra mange pakker og en av dem bruker å være før jul. Så jeg tror ikke det egentlig er noen endring i praksisen deres. Men det er jo helt klart at de allerede bruker store resurser på dette.
Har du prøvd å kjøpe mat i Norge? Jeg bodde i Danmark noen år, og da jeg kom tilbake til Norge fikk jeg sjokk - jeg visste jo at det var dyrere, men at det var så voldsomt, var jeg ikke forberedt på. Min opplevelse var at maten var dobbelt så dyr - det er sikkert en liten overdrivelse, men det kan søren ikke ha vært langt ifra - i hvert fall når man i Danmark hadde vært bevisst på å handle billig fordi man var fattig student. Sånn sett så utgjør ikke hundre kroner mer for et godt tastatur så mye ;)

).
Svar med sitat
Bokmerker