Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
23-10-13, 18:27 #1
Sv: Er der noget sukker er godt for?
Kom over denne fra Kostreform http://us4.campaign-archive2.com/?u=...&id=370d253d90
Det står mye interessant om sukker her
I "Forbrukerinspektørene" den 11. september i år var det en reportasje om hvilket godteri som kan anbefales. I reportasjen uttalte ernæringsfysiolog Tine Sundfør følgende:
"– Et barnehagebarn tåler cirka 12 sukkerbiter om dagen, mens et skolebarn kan få i seg 18 sukkerbiter. Voksne kan få i seg 25 sukkerbiter, sier Sundfør."
Hva slags ernæringsfysiolog er dette? Alt du gjør er ok, bare fortsett? 12 sukkerbiter per dag til et lite barn?
I Norge er det 30 kg sukker per person per år som er gjennomsnittet. Mange lenker videre i denne artikkelen fra KostreformDe amerikanske forskerne Stephan Guyenet og Jeremy Landen har gått gjennom utviklingen i det amerikanske sukkerforbruket siden 1822. I 1822 konsumert gjennomsnittsamerikaneren 2,7 kg sukker årlig (6,3 pounds), mens i 1999 konsumerte han 48,5 kg (107,7 pounds). Tallene inkluderer ikke sukker fra frukt.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
23-10-13, 21:20 #2
Sv: Er der noget sukker er godt for?
Det rare er at om man først blir avsukret, det vil si bruker minimalt med søtning, et halvt års tid, så vil søtt slett ikke smake godt i det hele tatt.
Her i huset er vi godt avsukret, selv om gjengen min elsker kaker. Når jeg baker bruker jeg minimalt med søtning og søtningen er ca 1/2 dl sukrin, en knivsodd stevia og kanskje to ts sukker for og balansere det hele (i en hel kake). I dag tenkte jeg at jeg skulle stable energi på bena til og lage ei slik glutenfri Toro Sjokoladekake til gjengen min. Resultatet er at en nekter og spise etter en liten smakebit, en spiste et lite stykke med masse pisket krem og gubben klarte og presse i seg to små stykker før kaka nå går i søpla.
Etter at jeg fikk diabetes og ble nødt til og sjekke innholdet på alle mulige varer for og vite hvor mye karbohydrater jeg får i meg, ble jeg rett og slett overrasket at sukker er tilsatt til det aller meste. Til og med en hel del typer krydderblandinger er "spedd ut" med sukker. Men det er vel kanskje "sunt" om man skal kunne spise 25 sukkerbiter til dagen......
Lignende tråder
-
Afhængig af sukker
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 0Siste melding: 12-01-10, 14:01 -
Sukker - Hvordan påvirker det stoffskiftet?
Av Moxa i forumet Helbred og kostholdSvar: 14Siste melding: 08-12-09, 22:48 -
Ett godt råd? Håper enda på å bli gravid.
Av ASORA i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 21-06-05, 13:04

Svar med sitat

Bokmerker