Viser søkeresultater 1 til 10 av 87
Hybrid View
-
11-10-13, 11:33 #1
Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer
Nu er der så gået 3 uger og:
Jeg vågnede her til morgen og havde det godt/bedre og var glad
- Ok, der er så lidt med venstre arm, højre ben, mine hænder og håndled og så'en, men det er så med til at holde mig på jorden
Der var en kold tyrker - af med Euthyrox og direkte på Thyroid med 60 mg om dagen i den første uge. Nu er jeg født kylling, så jeg holder øje med alt i kroppen. Og så godt synes jeg heller ikke, at jeg havde det. Jeg forsøgte mig frem med smeltning under tungen morgen og eftermiddag. Det virkede ikke rigtig, synes jeg. Jeg var træt, ked af det, bekymret over antistofferne, havde mine kendte symptomer.....
Tilbage på forummet her og læse mere - og finde lidt trøst og flere gode råd
Efter en uge øgede jeg dosis til 125 mg - og kyllingen i mig hoppede rundt og skreg "overdosering, overdosering". Jeg har taget 125 mg i 2 uger nu, og ja det går godt fremad, og nej jeg føler mig ikke overdoseret. Jeg tager 60 mg om aftenen og 60 mg om morgenen, når vækkeuret ringer første gang. Det, synes jeg, virker. Jeg tog 90 mcg Euthyrox, så jeg er stadig lidt spændt på, hvordan det kommer til at gå, om jeg får for meget.
Mit hjerte banker ikke så hårdt mere, mit mellemgulv slapper mere af, hjernen er klar (synes jeg ;-)) og så var mine poser under øjnene ikke så store i morges.
Jeg tror nu, at det er en god beslutning at skifte til Thyroid. Hvor var det godt, at I havde gjort opmærksom på, at overgangen godt kan være krævende, og at man skal bevare troen
Nu tager jeg de næste uger med på den nuværende dosis, og så føler jeg efter, hvordan det går.
-
11-10-13, 12:03 #2
Godt å høre at du er bedre.
Kyllingen din bør vite at de fleste av oss ender opp et sted mellom 2 og 3ish grains på lang sikt, men i perioder har det for mange vært nødvendig å være høyere. Om man får "høydosesymptomer" på lave doser (les under 2-3,5g i ren thyroid-behandling) er det ofte binyrene som er i spill og man blir da nødt til å ta det pent og styrke binyrene underveis. For andre, uten så slitne binyrer kan man gå høyt relativt raskt og jevnt - uten å oppleve (sterke) sånne symptomer. Sånn helt generelt så tror jeg at man trygt kan øke til et sted mellom 2 og 3,5 granis (120-210mg). Om det ikke fører til bedring/eller høydosesymptomer kan man jo prøve å gå høyere. Men om man har bedring (og ikke mange lavdosesymptomer) på nivå mellom 2-3,5g så kan det lønne seg å stoppe her for en periode og ta tiden til hjelp. Det tar tid før den nye hormontilførselen når "helt ut" i alle kroppens hjørner, og en del ting må nok også rett og slett leges. I denne perioden kan det være lurt å være nøye med kosten og ta tilskudd. Alt som skal "kjøres igang" igjen trenger sårt gode næringsstoffer og byggesteiner. Og så heller begynne å fin-tune på dosen her etter en måned eller to?
Jeg er 1,70 og 70kg og må over 120mg. Jeg har det iallfall for tiden bra på 135mg + en liten snei t4 (25µg annenhver dag). Ikke at det er relevant for deg annet enn som et eksempel.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-10-13, 12:30 #3
Tak smgj for dine kommentarer

Det er rigtigt, at der skal tålmodighed til - hormonerne skal helt ud i cellerne på en anden måde, og der er jo nogle ting, som skal have tid til at læges.
Jeg fik at vide, at fordi mit hjerte ikke fejler noget, så kunne jeg godt skippe Euthyrox på en gang og gå direkte i gang med Thyroid. Lige nu vil jeg se om ikke Thyroid giver mig, det jeg har brug for. Og størrelsesmæssigt er vi nogenlunde ens - så jeg ser tiden an med tillid. Jeg har også tænkt på, at de mørke måneder måske gør, at jeg har brug for lidt mere.
Ellers er jeg begyndt at tage jern. Binyrerne støtter jeg med Schizandra.
-
11-10-13, 15:55 #4
Husk, at jern skal tages nogle timer senere /tidligere end thyroiden. Jeg tror, det er helt op til otte timer, der skal være imellem - men måske har andre her bedre styr på det. Men i hvert fald nogle timer ...
Nielsigne
-
13-10-13, 10:48 #5
Det er veldig vanlig å trenge litt mer stoffskiftehormon om vinteren.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
23-10-13, 08:15 #6
Lidt mere fra mit eksperiment, ja det føles sådan ind imellem

Der er flere ting, der har ændret sig til det bedre som også skrevet tidligere, og så har jeg fortsat hypo-symptomer. Derfor besluttede jeg i sidste uge at tage min morgen temperatur og måle puls og blodtryk.
Fredag startede jeg. Morgentemperaturen blev målt og derefter blodtrykket. Blodtrykket viste i første omgang 118/188 - jeg nåede lige at tænke, ok jeg føler mig ikke så skidt
Jeg kaldte på min mand, og han viste mig, at apparatet sad forkert på oversiden af håndleddet, hvor det skulle sidde på undersiden. Vi målte det igen, og det så meget bedre ud - og anden gang fik han sagt et eller andet om endokrinologer, og min puls steg mærkbart 
Fredag morgen var min morgentemperatur kl. 6.00 - 36,6 - puls 59 og 65 (efter bem. om endo ;-))
Mandag var den faldet til 36,2 og puls 57, jeg tænker stadig (her til morgen), at jeg måske reagerer på NDS ILD probiotica. Jeg var tung som et alderdomshjem - eller mangel på mad, se længere nede i indlægget.
Tirsdag var den så 36,5 og her til morgen 36,6.
Jeg taber mig, der er smuttet 2 kg på meget få dage. Jeg har ikke diarre, men en fint fungerende mave. Mit hjerte banker lidt hurtigere end det plejer. Men jeg synes ikke, det banker hårdt, som det gjorde på Euthyrox. Det går også bedre med muskler og håndled. Min hjerne har heldigvis ikke været så hårdt ramt - lidt sludder som bytte rundt på ordene og ikke kunne finde det rigtig ord, det kan jeg stadig.
Derudover kan jeg mærke t3 nu (fik et boost torsdag eftermiddag efter pillen), og jeg tænker, at min oplevelse med nedlukning af feedback mekanismen nok er ved at være ovre, og at det nu går fremad. Jeg har taget 2g i 3½ uge, i går satte jeg det op med ½g om morgenen.
Da jeg var meget flad hele mandagen, begyndte jeg at tænke på, hvad jeg spiser. Jeg har klaret mig rigtig godt siden juni på glutenfri kost, og jeg har oplevet en god reaktion i min mave. Men jeg har ikke spist så meget - mange gulerødder og øvrige grøntsager og lidt kød. Min tanke var så, at jeg nok ikke får næring/fedt nok nu til en muligvis forbedret forbrænding. Så i går spiste jeg igennem og tog ekstra kokosolie bart og olivenolie på salaten. Det hjalp noget. En lille tanke, der har trængt sig på, er, at jeg synes, mine hedeture er knap så voldsomme, når jeg får noget ordentligt at spise, noget der holder kroppens forbrænding oppe... Det tænker jeg så lidt mere over....
Min kylling hopper rundt og bekymrer sig meget over alt det, der sker i min krop, selvom det også er positivt. Jeg er helt med på, at det også tager energi. Og jeg ved, at det kan jo ikke gå værre, end at jeg kan gå tilbage til Euthyrox (det vil jeg ikke....!!!!!!
) Jeg fik taget blodprøver i går, så jeg venter svaret med spænding.
-
23-10-13, 08:27 #7
Bare vær forberedt på at blodprøvene nå vil se helt annerledes ut.
Du SKAL ha
høy ft3, lav tsh og sannsynligvis også lav ft4 (det er ikke så viktig så lenge du har nok ft3 til å ha det bra). Det er normalt. Ikke la noen styre deg ned på bakgrunn av tsh med mindre du har symptomer som også tilsier at du har noe høy dose.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-06-09, 16:33 -
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53

Svar med sitat

Bokmerker