Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Tråd: Lav T4 og høygravid
Threaded View
-
01-10-13, 20:24 #12
Sv: Lav T4 og høygravid
TSH svinger naturlig i løpet av døgnet. TSHen din er på et nivå som regnes som friskt. Men TSH kan lyve mye (ved positiv TRAS) og den kan lyve litt gjennom a "lagge" eller være litt "slapp". TSH responderer på bakgrunn av summen av fT3 og fT4 i blodet, det er derfor vi maser om den fT3-en... fordi fT4 bare forteller halve historien. Om du har mye fT3 (husk at fT3 er det aktive hormonet) og lite fT4(fT4 = lagerhormon) så vil du kjenne deg rimelig bra, men ha lite reserver om du av en eller annen grunn (f.eks en periode med jodfattig kost og mye jod-utvaskende oljer i kosten) skulle få bruk for ekstra hormoner... (la oss si i en graviditet. ;) )
Så siden du ligger i det grenselandsområde, uten påviste antistoffer, så må prøvene tolkes sånn: TSH + fT3 + fT4 - gir de mening i forhold til hverandre? (Her mangler en hjørnebrikke i pusslespillet...) Hva finnes av symptomer - tyder de på en begynnende stoffskiftesykdom, eller er det snakk om en naturlig tilstand, eller er det mangel? Og så er spørsmålet hva kan forklare den lave fT4? Er det så enkelt som mangel på råstoff? (Jod - igjen døgnurin?)
Uansett virker du så mye mer "frampå" enn det som er karakteristisk for langvarig stoffskiftesykdom at jeg ikke er veldig bekymret verken for deg eller barnet. Jeg tror bestemt du har nok fT3 til at hjernen iallfall surrer og går som den skal.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Svar med sitat

Bokmerker