Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Hybrid View
-
02-10-13, 15:13 #1
Sv: Hashimoto- kirurgisk sykdom?
Jeg kan sørme godt forstå dig, Gevega.
Jeg mener, at hr. Guldvog burde selv forestå med et godt eksempel og lade sin egen kirtel fjerne, siden den er jo ingen større nytte til alligevel (eftersom de jo - med så let hånd - i flæng fjerner skjoldbruskkirtler på folk).
Desværre ved patienterne kun sjældent, at det meste af den nordiske "forskning", er blot forskning i noget, der ude i verden allerede har været udforsket, og resultaterne har allerede vist sig at være ringe, i hvert fald i tilfælde af Hashimoto's vs operation. Jeg har skrevet til Jørn (som startet denne tråd) allerede for 3 år siden følgende:
Beslutningen er din, men det ville ikke skade hvis baggrunden for den var noget mere omfattende, end en relativt begrænset undersøgelse i et relativt begrænset geografisk område.
Har du set en artikel fra 1981: Surgical intervention in chronic (Hashimoto's) thyroiditis af Colin G. Thomas og Robert G. Rutledge The University of North Carolina at Chapel Hill School of Medicine, The UNC Department of Surgery.
Denne paper opsummerer erfaringer fra en lidt længere periode, end i Telemark. 105 år, for at være helt nøjagtig: Experience with 260 thyroidectomies at the North Carolina Memorial Hospital performed between 1875 and 1980 for a dominant thyroid mass was reviewed to determine the reliability of criteria for diagnosis and the indications for surgical treatment.
Den ene af forfattere - Robert G. Rutledge kan fortsat kontaktes, selv om han nu arbejder i Canada.
Artiklen er tilgængelig i full tekst og vær obs på side 776 (Discussion), der ikke er opstillet sammen med de første sider 769-775.
Antistof-vinklen var nok ikke så eksponeret i 1981 som den er nu, men ellers kan man få en hel del andre informationer, uundværlige under alle omstændigheder, da du er jo i fuld gang med at hoppe fra asken til ilden.
Men flertallet af nordiske patienter, nøjagtig som deres læger - skal opfinde hjulet forfra igen og igen, og hellere sætter deres lid til den skandinaviske forskning, uanset hvor fejlslåen den viser sig at være. Jørn har ikke opdateret sin tråd, så jeg ved hverken om han blev opereret for Hashimoto's eller, i så fald, om operationen har helbredt ham, men jeg tillader mig at tvivle.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto og selen
Av paxx i forumet SelenSvar: 0Siste melding: 11-10-10, 16:34 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Sykdom forandrer på alt..
Av Thomas W H i forumet DagbokerSvar: 24Siste melding: 16-01-09, 00:18

Svar med sitat

Bokmerker