Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 27
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Lightbulb Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta

Var inne og handlet på iHerb nå - litt tannkrem og annet småtteri,
    siden sist jeg handlet har de endret prisen for DHL ekspress;
    $8 for 8 pund...

Jeg har vært på en omregningskalkulator og iflg den så er
    8 pund drøyt 3,6 kg... Er det mulig

Oftest har DHL ekspress kostet meg over $17.

Ser ut som godt nytt - eller
    Sist endret av Kevlin; 20-09-13 kl 23:41
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Jeg har vært på en omregningskalkulator og iflg den så er
    8 pund drøyt 3,6 kg... Er det mulig
    16-09-2013 23:31 Dear iHerb Customer,

We are happy to announce our super low DHL Express shipping rates for the remaining of September: A flat $8.00 for up to 8 pounds; $1.00 for each additional pound.

Sincerely,
    The iHerb Team
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta

Aha - djevelen (her engelen ) er i detaljene!

Da har jeg bestilt tre forsendelser idag - denne uka er tollens dollarkurs 5,890
    så man kan bestille for $33,95 før man går over Tollgrensa på NKR 200,-

Løp & Kjøp - Neste uke ligger ekspress-frakten på minst det dobbelte!!

Jeg bestilte denne for første gang - har ikke kjøpt den før fordi den er relativt tung:
    http://www.iherb.com/Now-Foods-Sport...z-946-ml/13585
    Kevlin

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta

Jeg har også benyttet meg av samme tilbud Kevlin. Og oppdaget til min sorg at nå er det ikke mulig å kjøpe D3 fra iherb når det skal til Norge. Så det må jeg kjøpe fra Bigvits i England
    Fra Bigvits ser det ut til at jeg kan kjøpe både 5000 IE og 10000 IE D3, tollreglene er helt bort i natta
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta

Den mct oljen går i bulletkaffen hver morgen og er et must her i huset, Kevlin. Så den blir du fornøyd med. Også ingen forbud på dette produktet.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Ah - da skal jeg prøve det Blondie
    Bestilte denne oljen for og prøve og blande den i meierismør.
    Flaska veier for mye (2.32kg) til og bli sendt i vanlig postgang -
    max 1814 gram
    Kevlin

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Modtaget i dag kl. 04:23:

Dear International iHerb Customer,

During the month of October, enjoy:

• Free DHL Global shipping for orders over $40.00!
    • An extra 10% OFF orders over $60.00!

Just shop as usual and you will see the extra discount after you sign in to your account.
    Please note that the 10% discount can not be combined with any other on-line discount.

See our ever-growing list of special deals at:
    http://www.iherb.com/specials

With free shipping an extra discounts this October, there is no better time to do all your shopping at iHerb:
    http://www.iherb.com

Sincerely,

Your iHerb Team

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Den mct oljen går i bulletkaffen hver morgen og er et must her i huset, Kevlin. Så den blir du fornøyd med. Også ingen forbud på dette produktet.

Ah - da skal jeg prøve det Blondie
    Bestilte denne oljen for og prøve og blande den i meierismør.
    Passer super til smørblanding:
    https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=14578

Og til mayonnaise:
    https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=16118 (alle ingredienser SKAL være i stuetemperatur, ellers mislykkes mayonnaisen)

Flaska veier for mye (2.32kg) til og bli sendt i vanlig postgang -
    max 1814 gram
    Derfor, når/hvis jeg lige pludselig er gået tom, køber jeg supplerende min MCT-olie her: http://www.kropsform.dk/product/best...0-500-ml-1394/ for 99 dkr for ½ liter (vel at mærke når den er på lager).
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Angry Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Modtaget i dag kl. 04:23:

Dear International iHerb Customer,

During the month of October, enjoy:

• Free DHL Global shipping for orders over $40.00!
    • An extra 10% OFF orders over $60.00!
    Vell - det kan alle som bestiller fra Norge bare glemme;
    dette pga de IDIOTISKE tollgrensene som vi har her på bjerget.
    Handler du for mer enn NKR 200 vanker det toll og gebyrer!
    (beløpet henger igjen fra 70-tallet; dvs det har ikke blitt indeksregulert på flere tiår)
    Kevlin

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Thumbs up Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta

Løp & Kjøp - Neste uke ligger ekspress-frakten på minst det dobbelte!!
    Så ser jeg nå at ekspress-DHL også nå er $8 - for alt jeg vet har det vært det siden sist;
    uansett så er det utrolig at det er transportkostnaden helt fra andre siden av USA.
    Prøv og send ei pakke på rundt to kilo innenfor Norge for ca 50 kroner
    Kevlin

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: Snarvei til tollens omregningskalkulator - Valuta

Vell - det kan alle som bestiller fra Norge bare glemme;
    dette pga de IDIOTISKE tollgrensene som vi har her på bjerget.
    Handler du for mer enn NKR 200 vanker det toll og gebyrer!
    (beløpet henger igjen fra 70-tallet; dvs det har ikke blitt indeksregulert på flere tiår)
    "– Jeg håper regjeringen gjør noe med tollgrensen allerede på statsbudsjettet som legges fram om to uker. Høyre og Fremskrittspartiet har tidligere vært tydelige på at grensen må heves. Dette er noe veldig mange forbrukere venter på, sier leder Paul Joakim Sandøy i Unge Høyre, til NRK.no." Kilde: http://www.nrk.no/livsstil/_-gjor-no...na_-1.11330262

Hvis det går i Norge, som det er gået i Danmark med hver eneste førstegangs-regering, dvs. bestående af partier der før var i oppositionen - vil jeg gerne æde min gammel hat, hvis de ændrer denne toldgrænse, uanset at de før "tidligere vært tydelige på at grensen må heves". Løftebrud er oppositionernes yndlings sport, så snart de får minister-taburetter at klæbe sig til.

Og nu har det norske toldvæsenet også fået sig en ny katten-efter-musen-leg... ved at afsløre at de har "taget"...

"flere utenlandske nettbutikker i å jukse med den norske 200-kronersgrensen, slik at norske kunder slipper å betale avgifter. Nå varsler Tollvesenet ekstra kontroller før jul." (...) "– Vi åpner pakken og sjekker at fakturaen samsvarer med egenerklæringen på pakken, eller så ber vi mottakeren sende fakturaen til oss. Alt som er kjøpt fra utenlandske nettbutikker kommer med en faktura eller regning, eller så er det betalt med kort, slik at det ikke er vanskelig å sjekke prisen på varen" Kilde: http://www.nrk.no/livsstil/ekstra-ko...sen-1.11323104

Det kommer til at koste mange penge, at udbetale løn til alle disse ekstra toldere... så tag det som en form for bidrag til samfundet ved at en lille hær af mennesker får et job i toldvæsenet og løn, i stedet for at gå arbejdsløse (ironi anvendt ).

Når det er sagt, så oplever jeg det nærmest som at borgere skal for enhver pris plukkes, mens næringslivet/handel skal for enhver pris beskyttes. Jeg oplever også at det norske handelslivet er urimelig i sin prispolitik, og jeg kan godt forstå at for flere er det nok sådan, at enten køber de billigere på nettet eller... må de helt undvære fordi de har ikke råd til at betale den norske pris for varen.

Jeg har en tastatur til PC, sådan en med lys i tasterne (allertiders tastatur kan jeg forresten hilse og sige ). I Norge koster den godt og vel 100 kr mere, hvilket udgør omtrent 15% mere end i Danmark, for samme vare (har valutaomregnet mellem danske og norske kroner). Jeg har set på andre priser også og... rent ud sagt - er forbandet på de norske venners vegne, dette vel at mærke velvidende at Danmark er ikke det billigste land i EU.

Det er tydeligt (for mig at se i hvert fald), at det norske næringsliv og de norske politikere, uanset partifarve, er fælles om at plukke den almindelige norske borger. Den norske borger skal arbejde og betale skat, betale dyrt for alt, betale moms, betale told, betale diverse afgifter og gebyrer og ellers... skal den norske borger holde mund og bøje sig for de magthavende. Så nej, jeg tror ikke at denne 200-kronersgrense bliver forhøjet. At forhøje den ville jo være såååå synd for næringslivet (og for statskassen, som om den ikke i forvejen allerede var fyldt til randen med oliepenge).

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn