Viser søkeresultater 1 til 10 av 80
Hybrid View
-
02-02-13, 17:11 #1
Sv: Oppstart med cortef.
Årsagen til min "vinkel" er, at Hildegås har en langt mere svær baggrund for sine plager, end resten af os andre. Hvor vi "kun" mangler thyreoideahormoner og påvirkningen af denne mangel på andre vores hormoner - mangler Hildegås også begge sine æggestokke, hvilket betyder at Hildegås mangler 3 typer af østrogen, progesteron og testosteron. Foruden at hun har Hashimoto's.
For mig lyder det for kompliceret - Hashimoto's + hypogonadisme - til at turde anbefale andet end en enkel ændring i tidspunktet for indtagelse af den Thyroid-behandling som Hildegås allerede er i.
Selv om jeg selv 100% støtter CT3M metoden, findes dog i tilfælde som Hildegås's alt for mange usikre og ukendte hormonale variabler til, at jeg selv ville være bange (for ansvaret og på Hildegås' vegne) for at anbefale overvejelse af "ren" CT3M på dette tidspunkt. Først når Hildegås (forhåbentlig) kommer i behandling for alle sine hormonmangler, er tiden inde til at tænke videre, føler jeg.
Og nu er jeg også bange for, at jeg måske har trættet Hildegås med mit lange svar... Jeg håber du vil svare når du har kræfter til det, Hildegås.
Eller bare spring mit svar over, og fortæl hvordan det går hos lægen på mandag.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-02-13, 18:28 #2
CT3M kan fint utføres med bare thyroid, det er mange som gjør det. Ja, jeg så at det var veldig komplekst, det du sliter med Hildegås. Så der melder jeg pass
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
02-02-13, 22:55 #3
Kjære...kjære Anisa.
Tusen takk for at du tok deg tid til å ville hjelpe meg, det er helt fantastisk. Du må virkelig tro jeg setter pris på det. Min situasjon er vanskelig, det forstår jeg men håpet er jo at også jeg skal få det bedre.
Et av symptomene på det vi strever med er dårlig hukommelse... problemer med å huske info som blir gitt oss. Jeg har lest igjennom alt du har linket til og kjenner meg igjen i mye her, hva jeg sitter igjen med får tiden vise. Du må ikke være redd for at noe av det du har skrevet kan bli feil, jeg er bare så evig takknemlig for at du prøver å hjelp, viser din medmenneskelighet, gi meg håp om bedring.
Jeg har skrevet ned mye, tar det med til legen mandag.
I min signatur har jeg skrevet at eggstokkene ble fjernet 2007, her har jeg nok gjort en feil.
2003 fikk min niese (32 år) eggstokkkreft, jeg fikk da tilbud om å teste meg med tanke på om dette kunne være genetisk (hun døde)Min mor, søster og tre kusiner døde av brystkreft noen år før.
Jeg har altså arvet en skadelig BRCA 1 mutasjon. Eggstokkene ble fjernet, østrogen var bannlyst, kom da ganske fort i en heftig overgangsalderen.
Har så gått til årlig MR/ mamografi siden. 2007 ble det under en slik konsultasjon oppdaget kreft og begge bryst ble fjernet noen dager etter.
Jeg har vært pasient hos DS i snart 2år, min fastlege var helt ubrukelig, sendte meg på kurs i lightnings prosess som selvfølgelig ikke hadde den minste effekt på mine problemer.
Jeg har brukt Progestoron 25 mg i 8 mnd( glemte også å skrive det) Østrogen var han lite villig til å gi meg. Like før jul byttet jeg til en privat gynekolog, hun lyttet til det jeg hadde å fortelle, tok en tlf til en kollega og foreslo at jeg skulle start med østrogen
Bruker nå Activell 1 mg/ o,5 mg, ny time medio februar.
Hun sa akkurat det samme som deg Anisa "du har jo hverken eggstokkkreft eller bryst" skal du få det bedre er dette en helt nødvendig hjelp.
Jeg har nå bestemt meg for å ta Thyroid til natten, vil gi det en ny sjanse. Vil også snakke mer med min lege ang det med t3 behandling, gjør ikke dette uten at han er med meg.
Som du sier Anisa er det mye jeg må forholde meg til, ikke enkelt......men håpet er jo at også jeg kan få lov til å leve det livet jeg fortjener. Vigdis skrev noe i et av sine innlegg " jeg våkner nå hver morgen med et smil om munnen" DETTE GA MEG HÅP.
Du skriver også Anisa at jeg må fortsette å beholde håpet, kan love deg at selvfølgelig gjør jeg det men det må også sies at det er mange.... mange tøffe dager. Det å være langvarig syk tærer på bade sjel og sinn.
Takk igjen, ønsker deg en god søndag, klem fra meg
-
03-02-13, 00:12 #4
Hallo Vigdis.
Vil bare gjøre deg oppmerksom på at all informasjon du har gitt meg er god.
Vil ikke sette i gang behandling med CT3M uten at min lege er med meg. Jeg må si jeg er fristet til å prøve når jeg ser hvor mye bedre du har blitt. Skal snakke litt om dette på mandag så får vi høre hva han sier. Jeg er veldig syk, kan ikke benekte det, hadde det bare vært litt fremgang ville alt vært annerledes.
Kjenner på dyp takknemlighet for at du tar deg tid til å ville hjelpe, denne sykdommen er for oss alle vanskelig å leve med. Familie og venner har vanskelig for å forstå, tror det ikke er bare meg som kan trenge noen som virkelig forstår.
Hodet mitt er nå helt tomt, vil gjerne legge ut noen prøvesvar.
Årsaken til at jeg ikke står på en høyere dose Erfa er at jeg ikke tåler å øke, får kraftig hjertebank og blir syk ( føles som jeg får sterk influensa) dette kanskje pga dårlig fungerende binyrer, håper HC skal hjelpe på dette.
Prøver tatt 6/12-12
S-Fritt t3= 5,8 (3,6-8,3)
S-Fritt t4= 11,5 (8-21)
B12=306 (170-650) tar B12 inj hver 3 mnd
Vitamin D3= 109
S-jern=9,9 ( 9- 34) 2 tbl.hemofer dagl
Ønsker deg en riktig fin søndag kjære Vigdis, håper vi kan skrives igjen, klem
Lignende tråder
-
Hvorfor får man hypothyreose når man ikke har antistoffer ?
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 28-03-12, 09:48 -
Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
Av Jeanette Ws. i forumet Lavt stoffskifteSvar: 414Siste melding: 04-07-11, 11:59 -
2007 TSH 10 og antistoffer
Av Kamelia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 11-02-11, 16:32 -
Fikk konstatert Graves i 2000 etter en lang rekke rare syptomer over et par års tid.
Av MetteS i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 44Siste melding: 07-02-07, 19:27

Svar med sitat

Bokmerker