Viser søkeresultater 1 til 10 av 87
Hybrid View
-
11-09-13, 16:49 #1
Sv: Tidligt diagnostiseret Hashimotos, symptomer af antistoffer
Jeg er glad jeg ikke er danske med thyroidproblemer når jeg leser deres historier. Jeg følte meg dausjuk da jeg hadde tsh på 6.6-ettellerannet... Og det påvirket da balanse og koordinasjon. Jeg var trafikkfarlig... Ikke at jeg skal skryte av så gode stoffskifte-leger her i norge, men her sier iallfall retningslinjene at behandling kan starte ved sterke symptomer fra tsh på 4,5 iallfall.

Hvorfor skal man la kroppen bli mer og mer ødelagt dersom man uansett før eller siden må få behandling???Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
11-09-13, 17:07 #2
Min TSH var 18,4 da jeg fikk diagnosen. Jeg hadde da vært sykemeldt en måned cirka, men hos meg kom symptomene veldig akutt. Jeg pleier og si at fra den ene dagen til den andre gikk jeg fra og være en sprudlende energibunt til og bli hjelpesløs.
Min TSH lå også veldig høyt i noen måneder etter at jeg fikk diabetes 1. TSH lå da mellom 9 og 10 og anti-TPO ble i samme periode målt til over 250000 ved Aker.
Rent personlig merker jeg ikke så veldig mye til hvordan TSH er, da merker jeg mere til at FT3 er veldig lav eller når anti-TPO svinger.
Altfor mange leger påstår at man ikke kan kjenne antistoffene, men som du selv har oppdaget, så gir de symptomer.
For sønnen min som har subklinisk hypothyrose med FT3 og FT4 innenfor referanseområdet, men med TSH over, har det derimot vært en klar sammenheng mellom formen hans og en økende TSH.
Hvordan leger kan velge og vente med og medisinere når man har symptomene og når prøvene i tillegg viser at det er et auto-immunt angrep mot skjoldbruskkjertelen er mer enn jeg klarer og forstå.
-
11-09-13, 17:40 #3
Godt at læse, at det ikke kun er mig, der er skidt med en TSH på 6
, det har været svært at finde ud af om, jeg var pivet eller ej.
Jeg fik at vide, at ved TSH på 11 - så behandler man, det er standard. Det er så forhåbentlig kun hos min læge
En sjov tanke - hvis jeg behandler mine kunder, som vi/jeg er blevet behandlet, så var jeg blevet fyret
Lignende tråder
-
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Hashimotos m/antistoffer - medisin mot grønn stær/glaukom
Av vita i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 14-06-11, 10:04 -
Har man sikkert Hashimotos hvis man har så mye antistoffer?
Av Hansen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-06-09, 16:33 -
Antistoffer?
Av siri i forumet Autoimmune sykdommerSvar: 1Siste melding: 14-03-07, 16:54 -
Antistoffer
Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 4Siste melding: 20-02-07, 19:53

Svar med sitat

Bokmerker