Viser søkeresultater 1 til 10 av 17

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: 12-timers underskriftskampanje ifm dr Luneng

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Citat: "Tilsynssaken mot Luneng ble opprettet på bakgrunn av flere bekymringsmeldinger, fra blant andre Preben Aavitsland, mangeårig smittevernoverlege hos Statens senter for folkehelse og nå uavhengig epidemiolog."

Et andet citat (19.03.2012) fra artiklen «Pandemi-Preben» slutter (Dagens Medisin): "En av landets mest profilerte smitteverneksperter, Preben Aavitsland slutter i dag ved Folkehelseinstituttet etter 21 år for å bruke mer tid på familien." Og videre fra samme artikel: "- Jeg skal nå først ha en lang vårferie i det fine sørlandsværet før jeg skal bygge opp min egen virksomhet som forsker og rådgiver i smittevern og beredskap, sier Aavitsland."

Vi bør være ekstremt opmærksomme på hvem kan være kunder i Aavitsland-butikken. Det er over et år siden at Aavitsland har sagt farvel til sit statslønnet job i Folkehelseinstituttet og det er derfor ikke urealistisk at regne ud, at forretningen går måske ikke helt så godt som Aavitsland håbede den gang han har truffet beslutningen om at blive "uafhængig" forretningsdrivende.

Der er ikke noget som kan kaldes "uafhængigt" i det fag Aavitsland virker. Hvem i alverden ellers skulle købe hans tjenesteydelser hvis ikke netop de etablerede indenfor staten og... medicinalindustrien? Det er klart og tydeligt, at Aavitsland nu speeder op for selv-promotionen af ham selv ved at slagte andre læger hvis virke går imod det, som har udklækket ham selv. Der er mange penge - formuer - gemt i kritikken af den del af medicin som ikke er drevet/sponsoreret af medicinalindustrien og det er ikke første gang at Aavitsland kravler op på skuldrene af ofre for hans egennytte, for selv at overleve økonomisk og for at gøre sig bemærket i målgruppen af potentielle kunder til hans "ekspertise".

Problemet er at Aavitsland et al kan ikke skade sådan nogle som du (Kevlin) og jeg... og andre som os. Vi klarer os under alle omstændigheder fordi vi kan kunsten at lære og ræsonnere over det vi har lært. Vi kan hjælpe os selv, mens de fleste, flertallet af de syge - de tilhører de 93% af (enhver) befolkning som har behov for at blive ledet og som ikke tør tænke selvstændigt, dvs. de skal have at vide hvad de skal tænke og hvad de skal afvise. Det er denne gruppe som Aavitsland m.fl. fra samme kategori - lukrerer på, misbruger og lever af.

Vi kan ikke redde dem, Kevlin. Vi må nøjes med at arbejde for at sådan nogle som os selv, hjælpes til indsigt og viden, som de har rette egenskaber til at kunne benytte og sætte i arbejde for at opnå en bedring. Det store flertal bestående af uselvstændige mind, som ikke magter tage vare på sig selv og sine, og som derfor har brug for at have "autoriteter" at læne sig op ad - de er fortabte forever, og det kan ingen demonstration foran Storinget råde bod på. Simpelthen fordi jeg er sikker på, at antallet af de fremmødte demonstranter - i forhold til antallet af syge og deres pårørende - blev forsvindende lille foran Stortinget i dag (formoder jeg).

På den anden side - når det nu er sket - har hele denne sag og Aavitsland dog haft en enlig positiv effekt for andre end Aavitsland (dårlig reklame er bedre end ingen reklame) - trods alt. Denne effekt er at nok en gang har Aavitsland og Helsetilsynet i virkeligheden udstillet og bragt frem i offentligheden en ydmygende indrømmelse af - hvor dårligt det offentlige helsevæsen er til at behandle den gruppe af kroniske sygdomme, som ikke har medicinalindustriens bevågenhed.

Vi må nøjes med at glæde os over, at dem af de autoritetstro-løse syge, som hidtil ikke kendte til medicinske alternativer i behandlingen af borreliose og udspringende af borreliose kroniske sygdomme - de ved det nu - takket være Aavitslands higen efter selvpromovering. De kan nu drage til Tyskland for at få rette behandling. De der ikke har råd til udlandsrejser - de og deres familier må forgå. Takket være Aavitslands higen efter selvpromovering.

Når jeg ser en sag som denne, læser omtaler og finder ud af, hvad der ligger bag - får ordet "Helvede" en fornyet betydning og uanset hvor jeg hader ordet, bliver jeg nødt til at acceptere det, fordi jeg kan ikke se, hvordan ellers skulle retfærdigheden ske fyldest, hvis der ikke var et sted hvor sådan nogle som Aavitsland skal havne efter at have skadet så mange mennesker, som tilfældet er. Hvordan det mon føles, at være et menneske, der ved sine handlinger gør sig selv kvalificeret til at entre kategorien "burde være kvalt ved fødslen" ?

"Kronisk borreliose" smitter ikke med flått. "Kronisk borreliose" smitter med Internett, sier Preben Aavitsland (på Twitter 4. oktober 2012)

Om der findes en guddommelig eller menneskelig retfærdighed, vil vise sig (forhåbentlig) i nærmeste fremtid, idet der nu verserer mindst 2 klager (fra Marianne Malstrøm (1) og Bjørn Eirik Westby (2)) over Aavitsland, samt et åbent brev fra Veronica Zimmer (3) adresseret til Jonas Gahr Støre, Norges Helse- og Omsorgsminister; Bjørn Guldvog, Direktør Helsedirektoratet; Camilla Stoltenberg, Direktør Folkehelseinstituttet og Geir Sverre Braut, Direktør Helsetilsynet.

Vedlagte filer Vedlagte filer
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Kampen om hypothyroide ! Hvorfor kan britene, men skandinavene kan ikke?
    Av Mod i forumet Internett / underskriftskampanjer / aksjoner
    Svar: 7
    Siste melding: 16-04-16, 21:35
  2. Dr. Rolf Luneng
    Av Elbeth i forumet Hos legen
    Svar: 21
    Siste melding: 13-09-13, 16:50
  3. Kampen for troverdighet
    Av Vigdis i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 3
    Siste melding: 04-09-10, 18:28

Søkeord for denne tråden