Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Threaded View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Helbredelse af Hashimotos?

Hej og tillykke med thyroiden
    Jo, vi med anti-TPO har jo et immunforsvar, der er gået amok. Og som følge deraf mister vi skjoldbruskkirtlen - medmindre, antistofferne standses. Der er vist ikke nogen, der har en endegyldig opskrift på, hvordan man gør det -- men jeg kender en, der kender en, der ved at følge en bestemt diæt har bremset dem. Eller som i hvert fald følger en bestemt diæt og mener at det er grunden til, at antistofferne er bremset op.

Jeg ved ikke, hvilken diæt det drejer sig om. Men hun er amerikaner, og jeg gætter på, hun følger dr. Datis Kharrazians råd; han ser det som forfejlet bare at hælde hormoner på, når fejlen er i immunsystemet. Og jeg mener, han har ret så langt som at læger over en kam er fuldkommen ligeglade med, hvordan noget kan blive bedre /hvordan man får det bedste ud af en behandling for stofskiftet.

Kharrazian har lavet et par bøger og skal ikke roses for at lave korte titler /undertitler Den ene hedder "Why Do I Still Have Thyroid Symptoms? when My Lab Tests Are Normal: a Revolutionary Breakthrough in Understanding Hashimoto's Disease and Hypothyroidism", den anden "Why Isn't My Brain Working?: A Revolutionary Understanding of Brain Decline and Effective Strategies to Recover Your Brain's Health"

Førstnævnte bog anmeldt her http://www.westonaprice.org/thumbs-u...tis-kharrazian

Du kan jo indledningsvis tjekke hans hjemmeside /arkiv her http://thyroidbook.com/blog/newsletter-archive/

Og så tror jeg egentlig, der også er nogle her på forummet, der har læst hans (første?) bog - prøv at lave en søgning her

Nielsigne

Ps. Alt med diæt og hvad der ellers måtte være i forhold til at redde en skjoldbruskkirtel mener jeg må være i forhold til at redde den, mens tid er -- altså mens der endnu er en vis mængde af kirtlen tilbage (i hvert fald, når der er antistoffer).
    Selen - især selenmethionin - skulle være godt ved antistoffer, men man skal være opmærksom på, at der kan være en problematik i forhold til noget med jod og vist også jern i den forbindelse; der skal være en balance, og det er forskelligt, hvordan vi reagerer - især hvis der er andre antistoffer end anti-TPO også.
    Sist endret av Nielsigne; 05-09-13 kl 12:02 Begrunnelse: ps

Lignende tråder

1. Kan se ut som du har Hashimotos....
    Av uheldig i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 3
    Siste melding: 16-02-11, 09:28
  2. Hashimotos og liothyronin.
    Av Pamina i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 02-01-11, 13:58
  3. Hashimotos muskelsmerter
    Av johanne72 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Siste melding: 19-07-09, 04:25
  4. Hashimotos muskelsmerter
    Av johanne72 i forumet Muskler, ledd og knogler
    Siste melding: 19-07-09, 04:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine