Viser søkeresultater 1 til 10 av 54
Hybrid View
-
01-09-13, 16:08 #1
Sv: Høyt stoffskifte, operasjon og depresjon
Jeg går jevnlig til psykolog og han har ikke peiling på stoffskifte-symptomer, surprise

Føler at Graves gir mange besynderlige psykiske utslag og det er neimen ikke lett å leve med. Holder meg for det meste for meg selv, folk synes stort sett jeg er en skikkelig raring, ikke uenig der....
Nå har jeg lett i forumet her, og googlet, etter en innholdsrik symptomliste på Graves som han trenger å lese. Kanskje han da kan skjønne litt…
Er det noen som vet hvor jeg kan lete?
-
01-09-13, 16:50 #2
Quality of life, depressive symptoms and anxiety in hyperthyroid patients (PDF)
Psychiatric manifestations of Graves' hyperthyroidism: pathophysiology and treatment options. (PDF)
Psychoses associated with hyperthyroidism (PDF)
Anxiety and endocrine disease (PDF)
Psychosocial Factors in Patients with Thyroid Disease (PDF)
Reversible Changes in Brain Glucose Metabolism Following Thyroid Function Normalization in Hyperthyroidism (PDF)
Hyperthyroid Symptoms
Table 1a SYMPTOMS / Table 1b PHYSICAL SIGNS (thyroidmanager.org)
Graves Disease Symptoms
Atypical Graves' Disease Symptoms

Sist endret av Mod; 01-09-13 kl 17:23
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
01-09-13, 18:43 #3
Takk til Mod. Dette er interessant lesing for meg.
Tar gjerne imot flere bidrag/linker som går mer på oppramsing av symptomer, må gjøre det lett for mannen
-
02-09-13, 14:32 #4
Et kort spørsmål bare;du tar blodprøver på likt tidspunkt (morgenen) hver gang? Og du tar ikke levaksin før du tar prøvene?
Mann på 49, Radiojodbehandling juli 2012, Levaxin. Levaksin og Armour fra september.
Da har jeg gjennomført en guttetur med sykkel i Piemonte!
-
02-09-13, 18:24 #5
Hei,
jeg tar blodprøver hos fastlegen ca hver 6 uke, i 10-tiden.
2ggr i året tar jeg blodprøver på Aker og da blir klokka fort 14.
Tar ikke Levaxin i forkant, nei.
Lignende tråder
-
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 109Siste melding: 29-11-11, 01:35 -
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10

Svar med sitat

Bokmerker