Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Threaded View
-
20-08-13, 21:34 #18
Sv: Har jeg gjort mig selv syg med jod? jern og c-vitamin?
Hei

Jeg kan fortelle min historie, kanskje det kan hjelpe noe.
Jeg fikk Graves-diagnosen for tretten år siden. Øyenproblemene kom gradvis, dvs stive, utstående øyne, stirrende blikk, dobbeltsyn, indre skjeling, problemer med hevelse og bevegelighet.
Etter en del kamp (må stå på når man har denne sykdommen) fikk jeg endelig time, etter nesten ett års venting, på Øyeavdelingen på Ullevål sykehus. (Her i Oslo er det samarbeid mellom endokrinologer på Aker sykehus og Øyeavd på Ullevål).
Tok CT (for å vurdere muskelstatus) og siden strålebehandling i kombinasjon med kortison.
Har fremdeles en del hevelse rundt øynene og stirrende blikk, men bevegeligheten har gått tilbake til nesten normalen.
I mitt sykdomsbilde har det vært mye svingninger i TRAS og også FT4. Ble satt på blokkerende behandling, dvs Neo-Mercazole og Levaxin, hjalp ikke det spøtt.
Ble fortalt at det var viktig for øynene at FT4 ikke ble for lav (i øvre del av referanseområdet) og TRAS under kontroll i størst mulig grad
Har du tatt TRAS?
Tror ikke kostholdet gjør veldig store forandringer på øynene dine på dette tidspunkt. Min TRAS økte forresten ved inntak av Selen.
Lykke til på torsdag
Lignende tråder
-
Lavt d-vitamin og jern
Av IngvildK i forumet D-vitaminSvar: 1Siste melding: 01-02-11, 17:47 -
Hva er riktig dosering ved tilskudd av vitamin D3 og jern?
Av Susa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 4Siste melding: 20-11-09, 16:06 -
nå veier jeg mindre en jeg har gjort på 5-6 år
Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 5Siste melding: 06-06-07, 22:56 -
Hva har du gjort i dag?
Av Siri Ann i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 11-09-06, 22:00 -
Forhøyet anti-TPO, noe som har gjort at jeg har fulgt opp med stoffskifteprøver.
Av milla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 16-06-06, 23:36

Svar med sitat

Bokmerker