Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Threaded View
-
18-08-13, 00:30 #2
Sv: Har jeg gjort mig selv syg med jod? jern og c-vitamin?
Hej anisa tak for dit svar. Mit spørgsmål til dig var forkortet meget ned, så jeg vil lige prøve at skrive lidt mere.
Min historie er at jeg blev syg i 2007 efter længere tid med øjensymptomer tog min egen læge endelig en blodprøve og jeg blev hasteindkaldt på Herlev og kom igang med medicin. Mine tal blev hurtigt pænere men desværre ikke mine øjne de blev værre og værre. Selvom jeg tiggede og bad for noget hjælp, blev jeg ikke henvist til nogle øjenlæger. Via min egen læge kom jeg til en almindelig øjenlæge der henviste mig til Glostrup øjenafdeling, her kunne man godt se en TAO men sagde at de ingen beslutninger kunne tage og jeg først skulle omkring Rigshospitalet. Fra de først øjensymptomer før blodprøver til jeg sad på rigshospitalet gik ca 1,5 år. På det tidspunkt var min højre øje vredet helt ud af normal stilling, og jeg har den dag idag et højre øje der går opad i højre hjørne dvs opimod øjenbrynet. Da rigshospitalet blot mente det var noget kosmetisk ville de ikke hjælpe mig. Jeg gik derfor til en privat plastikkirug der prøvede at rette skaderne, masser af løs hud over øjnene, fedtpuder i øjenkrogene, og fedtpude under højre øje. Det blev lidt bedre, men aldrig rigtig godt. Sidste år da de første nye øjenforandringer satte ind fik jeg igen en tid på Glostrup hos samme øjenlæge, hun tilbød at forsøge at rette mit skæve højre øje ved at sænke øjenlåget, men jeg sagde nej, da mit højre øjenlåg i forvejen dækker mere af det blå i øjet, end på det venstre, og jeg var bange for at få et dovent eller fiskeøje. Skulle jeg have sagt ja?
Hvorfor famler jeg sådan efter om jeg selv har udløst min sygdom igen? Fordi jeg blev syg igen nu i marts 2013, jeg er på piller igen. Øjensymtomer fik jeg denne gang på det andet øje mit venstre øje. Jeg er i kontakt med lægerne på Glostrup øjenafdeling igen men de vil ikke hjælpe mig. Der er nok trætte af mig fra sidste gang og fordi jeg sagde nej til den operation.
Jeg er blevet kørt igennem den normale synstest og fået målt om mine øjne står ud af hovedet. Åbenbart med fint resultat fordi de har meddelt mig at de vil rapporter til endokronologerne på Hvidovre hospital hvor jeg er i medicinsk behandling nu, at jeg ikke bør have nogen ekstra hjælp udover de piller jeg allerede spiser. Men det er ikke korrekt at der ikke er øjenforandringer. Mine øjenlåg rynker igen, jeg har fået fedtpude under mit dårlige højre øje igen (den der 1 gang har været opereret væk), jeg har igen fået fedt i øjenkrogen af højre øje, jeg har svær kløe i venstre øje, mange smerter bag venstre øje, og mit læsesyn synes jeg selv er blevet dårligere. Jeg har blanke og røde øjne hele tiden. Og mit venstre øje ser nu endnu mere rundt ud og opspærret. Så symptomer på TAO synes jeg da ikke der kan være nogen tvivl om? Men end ikke øjendråber vil de udskrive til mig. Jeg har nu selv over nettet bestilt restatis, jeg har læst mig til på dette forum skulle hjælpe hvis man har inflammation i øjnene.
Pga mine øjne er i forandring er jeg helt desperat. Jeg har læst og læst her på forummet for at forstå min sygdom. Lægen kalder det Graves forhøjet stofskifte. Jeg har læst mig til at det udløses af allergener, jod, gluten, Soya, stress, røg og TSH.
Jeg ryger ikke, har aldrig gjort, er ikke tit i rygermiljøer. Gluten er jeg helt holdt op med at spise, Soya spiser jeg ikke, jeg har katte og jah jeg har lidt katteallergi men de er ude meget af tiden. Stress er straks værre, man bliver faktisk stresset af aldrig at føle sig rask. Derfor tænker jeg det må være jod. For meget jod i min mad der har gjort mig syg. Jeg har fundet en tabel over jod i alle fødevarer og vil lave en kostdagbog, men hvor meget må jeg få om dagen? Jeg gik som sagt til en alternativ helbreder fra januar til marts umiddelbart før jeg blev syg, fik lavet en såkaldt vegatest og fik meget homopatisk medicin. Fik af vide at det var utroligt jeg stod på benene stadigvæk. Måske der var formeget jod i disse homopatiske mediciner?
Jeg har også læst mig til at selen skulle være godt for os med dårlige øjne. Jeg spiste indtil fornylig 6 paranødder om dagen og 2 selen tabletter, men jeg synes mine øjne blev endnu dårligere. Er lidt i tvivl om jeg har nøddeallergi, har dog lige været testet med priktest og blodprøver for alle fødevarer m.m. og slog ikke engang ud på nødder eller noget. Så har jeg istedet forsøgt at spise mere fisk, men ser nu til min skræk at der er meget jod i næsten al slags fisk?
Jeg sagde til øjenlægen på Glostrup, vil du påtage dig det fulde ansvar ved at afvise mig nu? Hun ville ikke engang høre på mig, hun sagde:"du må lære at leve med dit udseende" jeg ved ikke om hun mente mit gamle skæve højre øje, eller de forandring jeg kan mærke i det venstre nu, tænk hvis det også bliver helt skævt, så ligner jeg snart Quasimodo. Bør jeg ringe til patientklagenævnet på Glostrup hospital, jeg fik dog lov at komme til endnu en samtale da jeg insisterede på at tale med den læge der tilså mig i 2007 igen. Jeg føler mig bare så dårlig behandlet, jeg har billeder der beviser hvor galt mine øjne gik i 2007 og hvor jeg slog i en dyne uden svar, og når jeg nu siger vagt i gevær bliver fuldstændig afvist, man skulle da tro at de havde lært af historien, at det virkelig er rigtigt at jeg er en af dem der får TAO med store konsekvenser.
Kan nogen hjælpe mig, hvordan forhindrer man sig selv i at blive syg? Og hvor skal jeg søge hjælp med de øjne, når det som er hospitalet for øjenstofskiftesygdomme end ikke vil hjælpe mig?
mange hilsener Marlene
Lignende tråder
-
Lavt d-vitamin og jern
Av IngvildK i forumet D-vitaminSvar: 1Siste melding: 01-02-11, 17:47 -
Hva er riktig dosering ved tilskudd av vitamin D3 og jern?
Av Susa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 4Siste melding: 20-11-09, 16:06 -
nå veier jeg mindre en jeg har gjort på 5-6 år
Av rikke i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 5Siste melding: 06-06-07, 22:56 -
Hva har du gjort i dag?
Av Siri Ann i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 4Siste melding: 11-09-06, 22:00 -
Forhøyet anti-TPO, noe som har gjort at jeg har fulgt opp med stoffskifteprøver.
Av milla i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 16-06-06, 23:36

Svar med sitat

Bokmerker