Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
15-08-13, 01:10 #6
Sv: Hashimoto // akkurat vært på første time på sykehus *frustrert*
Jeg har vært stoffskiftesyk i fem år.
Høy anti-TPO hele tiden og en TSH som mye av tiden har ligget over referanseområdet, faktisk helt oppe i 10 selv om jeg gikk på Levaksin. FT3 har vært lav hele tiden og FT4 over referanseområdet.
Jeg har vært skikkelig elendig, men så fikk jeg prøve naturthyroid, og vips; symptomene på det lave stoffskiftet har gradvis begynt og forsvinne. Jeg har i tillegg til høy anti-TPO og forhøyet TRAS. Anti-TPO er enda ikke gått merkbart ned, men TRAS begynner og gå nedover.
Jeg mistenker at om du ikke føler deg bedre trass i medisinering med syntetisk T4 som er det Levaksin er, så kan du være en av oss som ikke har god nok tarm til at kroppen klarer og omdanne T4 til T3. Er det problemet ditt, så vil ikke fjerning av kjertelen hjelpe, men kanskje vil Erfa eller Armour kunne gi deg bedre livskvalitet.
Du sier ikke noe om hvordan FT3 og FT4 er, og det er disse verdiene som er vesentlige for stoffskiftet.
Jeg ville iallefall før du går til det drastiske skrittet og fjerner kjertelen sett litt på tallene og hvordan kroppen din omdanner T4/Levaksin.
Mine halvsøsken som er født med lavt stoffskifte går forresten på doser mellom 200 og 400 mcg Levaksin til dagen.......
Lignende tråder
-
Can Someone Have Graves Disease and Hashimoto’s Thyroiditis At The Same Time?
Av Mod i forumet Natural Thyroid SolutionsSvar: 0Siste melding: 23-03-13, 06:00 -
Gruer meg til mitt første møte hos Nav, etter å ha vært sykemeldt i 50 uker!
Av Bentececilie i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 5Siste melding: 08-11-11, 22:07 -
Da har jeg vært hos endokrinolog for første gang..
Av witchfrk i forumet EndokrinologerSvar: 14Siste melding: 30-05-08, 06:20 -
Akkurat som om jeg går i koma...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 43Siste melding: 07-10-07, 21:50

Svar med sitat

Bokmerker