Kan du beskrive sådan lidt mere i detaljer, hvordan var symptomer på reaktion mod Levaxin når de var værst, og tilsvarende for Armour?

Sitat Opprinnelig skrevet av IRENE8989 Vis post
http://www.furst.no/analyse-og-klini...oner/analyser/
På furst har man ikke noe heter total t3.
Den findes beskrevet her: http://www.oslo-universitetssykehus....-serum-t3.aspx så du ved hvad Kevlin taler om. Hvis ratioen Total T3 og rT3 er under 10 - da har man et rT3-problem. Nogle beregner ratioen ud fra Frit T3 og rT3 og er den i så fald under 20 - der er det rT3 som er problemet. Jeg menere dog, at forskere, der udregner ratioen mellem samme måleenheder har ret, dvs. man skal anvende de totale værdier af T3 og rT3 - fordi der findes ingen målemetoder til at måle frit rT3, kun totalt rT3. Så for at ratioen kan afspejle rette rT3-forhold, må begge analyse-måleenheder i udgangspunkt være de samme. Det er nok lidt bedre (enklere?) beskrevet i tråden Kevlin henviser til.

Er du er slet ikke i nogen behandling for lavt stofskifte nu?

Desuden, mig bekendt - den eneste "behandling" mod rT3 er "ren" Liothyronin. Det vil nok ingen skolemedicinske læger ordinere, tror jeg. Derudover, hvis du reagerer voldsomt på Levaxin, og i nogen grad også på Armour, da er det sikkert som amen i kirken, at du også vil reagere på Liothyronin som er meget mere "krads" i sin virkning, end det T3 som findes i Armour.

Den voldsomme reaktion du har beskrevet tyder på, at du kan have svage binyrer. Det kan man godt udvikle hvis man har levet med underskud af thyreoideahormoner længe nok. Det giver altid problemer med metabolismen af, særlig syntetisk T4. Men så mangler du teste Armour taget til natten, idet folk med svage binyrer ofte tåler Armour bedre taget til natten end om morgenen. Du kan ikke leve med hormonmangel, som du nok gør nu. Det kan du ikke fortsætte med.

Hvis jeg var i samme situation som du, ville jeg alligevel give Armour en chance til, denne gang taget til natten, lige før man skal sove. Og så opretholde denne natte-dosering i mindst 14 dage, uanset om man ligger søvnløs de første par dage. De fleste dog har ingen problemer med at sove ved natmedicinering, og flere endda fortæller at kort tid efter de var begyndt med Armour til natten, begyndte de sove bedre end før. Det gælder om at "holde ud" til kroppen har vænnet sig til de nye medicintider. Andres oplevelser kunne også tyde på, at binyrerne bliver direkte styrket af natmedicinen, selv om det ikke sker fra dag til dag.

Jeg kan ikke rigtig se, hvad du ellers kan gøre, fordi en ting er sikker: en pille om dagen er ikke løsningen her. Den skal helst suppleres med at tage hensyn til binyrerne, og dette kan i begyndelsen bedst støttes ved Armour til natten. Der mere man selv kan gøre, men ikke alt på en gang, og nu er det thyreoideahormoner som er vigtigst, fordi det er dem du mangler lige nu og her.

God bedring med dig.

Andre forslag?