Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
Hybrid View
-
20-05-13, 19:10 #1
Sv: Liten tillit til legers kunnskap om lavt stoffskifte på dette forumet
Et eller andet sted begynder det at minde det om flere diskussioner om amning i forhold til forurening af modermælken, hvor omdrejningspunktet for diskussionerne var forskning der har påvist, at over halvdelen af kviksølv eller andre stoffer fra det nære miljøet, som var deponeret i moderens fedt- og andre væv, blev med modermælken, direkte tømt ud i barnet i løbet af de første uger efter fødslen. Nogen har advaret, og det har affødt en "blodig" respons fra talrige ammende mødre. De har, i voldsomme gloser, forbeholdt sig retten til at "føle sig som mødre", og ligeledes retten til at forsvare deres identitet som mødre. Endnu andre begyndte at veje forurening af modermælken mod det sunde ved at amme, og fandt at kviksølv kan umulig være lige så usundt for barnet, som at undvære modermælken.
Det var en lang diskussion, som til tider gik over i mobning af de "miljøbevidste" og videre gennem nok flere omgange af "moder-identiteten", skyldfølelser hvis man ikke ammer, og en mere eller mindre fælles front mod dem "udenfor" der ikke ammer etc. etc. Diskussionen forløb over nogle dage og endelig forstummede den ved kommentar nr. 500-et-eller-andet. Ikke en eneste gang, efter at anti-ammeren-pga-forurening-af-modermælken var blevet mobbet ud af det gode selskab, ikke en eneste gang har nogen reflekteret over barnets vedkommende, undtagen via moderens behov for at føle sig som en god mor.
Jeg tror, at uanset hvor korte indlæg man skriver og hvor meget tid man bruger på at gå om en person, som katten om den varme grød, vil man alligevel ikke trænge igennem, selv med nok så mange, nok så blidt formulerede informationer. Lige så lidt som vi kan trænge igennem til f.eks. læger, eller pårørende, eller manden-på-gaden, eller politikere osv. Alle har de det tilfælles, at hvis man tilbyder dem valget mellem et nemt at håndtere budskab, eller et svært at håndtere budskab - vælger flertallet det som de kan håndtere med mindst muligt besvær, fuldstændig i overensstemmelse med den menneskelige natur. Og det hjælper heller ikke at vi har en sygdom, som i det store samfund opfattes som en bagatel, og hvis vi klager over vores plager, er vi bare et pivet mindretal.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-05-13, 20:05 #2
Sv: Liten tillit til legers kunnskap om lavt stoffskifte på dette forumet
Det kommer nok an på hvor mange nyanser av grått man ser, og der er det helt sikkert like mange meninger som det er personer.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Ny på forumet. Trenger hjelp og råd ang. mulig lavt stoffskifte.
Av devin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 20-10-11, 23:01 -
Ny på forumet - Lavt stoffskifte, høy Anti-TPO og cøliaki
Av Peon i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 26-10-10, 21:48 -
Er dette for lavt stoffskifte?
Av kanutte i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 19Siste melding: 02-06-10, 16:01 -
En liten vimsekopp entrer forumet:)
Av Vimseliten i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 13-05-08, 16:40

Svar med sitat

Bokmerker