Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Tråd: NY bog: Få livet tilbage
Hybrid View
-
08-07-13, 19:50 #1
Sv: NY bog: Få livet tilbage
Hei igjen Helle
Bra at boken din skaper interesse - gratulerer så mye.
Jeg har vært og lest inne på de to siste linkene du har lagt inn - både igår og idag;
men jeg kan klarer ikke og se at de har noen direkte relevans til hva jeg spurte deg om..
Kanskje du - eller noen andre - kan prøve og forklare sammenhengen?
Dvs at jodberiket salt " ... øger .. forekomsten af lavt stofskifte i befolkningen, der skyldes Hashimotos."
vs
"Predictors of Change in Serum TSH after Iodine Fortification" + "An Increased Incidence of Overt Hypothyroidism after Iodine Fortification"
Den førstnevnte studien har såvidt jeg kan lese bare målt endring i TSH.. - og TSH endrer seg jo av så mangt (f.eks røyking, tid på døgnet..)
"Overt hypotyrodism" er jeg litt usikker på hva er, men er ganske sikker på at det ikke er synonymt med Hashimoto.
pssst: kanskje tråden bør splittes? siden denne tråden er ment og handle om "NY bog..."
Mitt spørsmål er om jod og er hentet fra nettstedet Helle oppga helt i begynnelsen av innlegg #1Sist endret av Kevlin; 08-07-13 kl 20:31
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
10-08-13, 00:44 #2
Jeg har lige bestilt bogen. Jeg har ikke selv brug for den, da jeg som "selvbehandler" på syvende år, har allerede genvundet så meget helbred, som det overhovedet er muligt at genvinde efter 30 års Eltroxin-regime og skader.
Grunden til at jeg vil læse denne bog er at jeg har har hørt fra andre at denne bog angiveligt også tegner en eller anden form for et generelt baggrundsbillede af lavt stofskifte, hvor også jod og "naturlig" Thyroid indgår omtalt på en måde, der angiveligt skulle stemme overens med det, som også de skolemedicinske videnskaber mener om disse to "komponenter" af henholdsvis teorien om hvorfor lavt stofskifte overhovedet opstår, og hvordan (med hvad og hvorfor) lavt stofskifte overhovedet bør behandles med.
Jeg er også spændt på, om denne bog beskriver TSH-aspekt i diagnose og behandling af lavt stofskifte, som anvendt i dagens medicin udgør forskellen mellem overhovedet at være "kvalificeret" til en diagnose, endsige behandling, eller netop at måtte undvære både diagnosen og behandling.
Jeg kan dog allerede nu bebude, at jeg kan kun respektere denne (og enhver anden) bog såfremt den behandler jod, "naturlig" Thyroid samt TSH historisk-medicinsk korrekt og objektivt, og ikke blot gentager gængse skolemedicinske holdninger.
Det ved jeg når jeg har læst den.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
17-08-13, 14:36 #3
Jeg ser på Dagbladets nettutgave at det er en artikkel om Helle og stoffskiftet. Man må kjøpe papiravisen eller artikkelen for å lese den.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
13-04-14, 12:25 #4
Denne bog gentager gængse skolemedicinske holdninger til jod, hvoraf nogle er decideret forkerte, mens et par enkelte påstande fremføres uden relevante reference-henvisninger.
Citat 1.: "Desuden kan både for lidt jod og for meget jod være årsag til problemer og enten hæmme eller øge udskillelsen af stofskiftehormoner. Man kan få overdosis af jod gennem naturmedicin og helsekost med indhold af fx soya og tang."
Citat 2.: "Både T4 og T3 indeholder jod, som også er nødvendigt for, at skjoldbruskkirtlen kan danne disse hormoner. Hvis skjoldbruskkirtlen ikke får jod nok, kan den begynde at vokse, fordi den arbejder meget hårdt på at producere mere hormon. Forstørret skjoldbruskkirtel kaldes struma. Omvendt må skjoldbruskkirtlen ikke udsættes for for store mængder jod, da det også kan påvirke den. Undersøgelser har vist, at for store mængder jod kan være med til at udløse Hashimoto Thyroiditis. De fleste mad- og drikkevarer indeholder lidt jod, og der er mest i fisk og mælk. For år tilbage fik mange for lidt jod gennem maden, derfor tilsættes jod i dag til salt, der bruges til madlavning."
Denne bog er på en og samme tid både en blanding af tvivl på den aktuelle behandlings-paradigme gældende for lavt stofskifte, og - netop en bekræftelse af visse grundprincipper i den selvsamme aktuelle behandlings-paradigme, hvor advarsler mod jod spiller så fremtrædende en rolle, at alt det som bogens gode råd ellers kunne afhjælpe, bliver ødelagt af jod-advarsler, som forfatterinden end ikke har ulejliget sig med at undersøge nærmere, men blot har råt kopieret skolemedicinens påstande.
Man bør ikke glemme (de fleste har glemt det), at de eneste to parametre som skolemedicinen anvender i dag til vurdering af jod-aktion i menneskekroppen er:
1. udgangspunkt i påstanden om at den eneste rolle jod spiller i en menneskekrop er dannelsen af thyreoideahormoner;
2. den fortrinsvis mest anvendte metode til vurdering af effekten af indtag af jod er... TSH.
Det ville tage for lang tid at forklare begge disse vildfarelser, og tråden her er heller ikke rette sted for diskussion om jod, ikke andet end at i og med at jod spiller en afgørende rolle for thyreoidea-helbred og i særdeleshed for helbredet generel - enhver tankeløs og uigennemtænkt advarsel mod jod føre til at den pågældende bog - skrevet for hypothyroide - vil netop sprede og formidle videre de samme skolemedicinens vildledende, helbredsskadelige informationer om jod - der overskuet historisk og frem til i dag, bidrager til yderligere spredning af både stofskifte- og andre sygdomme.
På en og samme tid tager Helle Sydendal afstand fra skolemedicinens behandlings-paradigme i forhold til lavt stofskifte, og samtidigt accepterer Helle Sydendal ukritisk den selvsamme skolemedicinens stofskifte-ødelæggende jod-paradigme. Det må betyde at bogens indhold i virkeligheden fortrinsvis bygger på, hvad Helle Sydendal selv tror på...
Alene denne "lille" hypothyreose-fremmende jod-detalje i en bog for hypothyroide, er - iflg. vores viden - skadelig, fordi denne lille detalje yderligere styrker den skadelige jod-dogme, der har været undervejs gennem flere årtier - nøjagtig i samme tidsrum ledsaget af konstant stigende udbredelse af lavt stofskiftesygdomme.
Havde skolemedicinens jod-forskrækkelse og udbredelse af advarsler mod jod, med deraf følgende, gennemgribende af-jodisering af vores fødevarer verden over, været korrekt - burde hyppigheden af lavt stofskiftesygdomme gennem de sidste 5-6 årtier været faldende. I stedet er den stigende, konstant stigende, herunder det samme Hashimoto's Thyroiditis om hvilken Helle Sydendal så pænt gentager efter skolemedicinen at: "for store mængder jod kan være med til at udløse Hashimoto Thyroiditis". Denne forskning må vi se præmisserne på...
Alt i alt er det prisværdigt at nogen gør et forsøg på at skrive en bog om disse sygdomme, men taget i betragtning de hypothyroide patienters dramatiske sårbarhed og nød - påhviler det enhver forfatter til denne type bøger - under alle omstændigheder være kildekritisk i forhold til de informationer, forfatteren vælger at formidle via sin bog, fordi den magt som en bog udgør i udbredelsen af informationer til en bestemt målgruppe, for hvem disse informationer er livsvigtige - kan sprede forkerte og vildledende informationer, lige så effektivt som de var sande.
I tilfældet "jod" er enhver fejl og vildledning med til, langsigtet at skade bogens læsere - og deres børn, idet disse advarsler fører selvfølgelig også til at forældrene "renser" børnenes kost for jod, af skræk for, og for at skåne børnene for lavt stofskifte, højt stofskifte eller... Hashimoto's Thyroiditis - fordi bl.a. Helle Sydendal har skrevet det i sin bog.
Så uanset hvor ellers nyttige informationer denne bog også indeholder, er bogens jod-omtaler kopieret direkte efter skolemedicinen og så afgørende skadelige, at vi vælger se bort fra hele bogen og vi vil ikke anbefale den.Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
30-05-15, 17:50 #5
"Få livet tilbage - En bog om lavt stofskifte"
En bok av Helle Sydendal
Vi ønsker å anbefale denne boken til alle de som allerede har en god lege, eller de som forhåpentlig vil finne en god lege i fremtiden.
En "god lege" er lege med menneskelig og medisinsk integritet. En god lege ha tro på legemidler som syntetisk T3 (Liothyronin) og NDT (NDT = Natural Desiccated Thyroid som Armour Thyroid eller Thyroid Erfa).
Vi kan ikke anbefale denne boken til alle de som ikke har vært heldig med å finne en god lege, eller de som ikke har råd til private helsetjenester.
Denne boken fungerer bare i kombinasjon med en god lege.
Vi må advare mot å bruke forfatterens "Hurtig Guide" i forhandling med legene. I de fleste tilfeller vil forhandlingene gjennomført på denne måten resultere i forulempet og provoserte leger, som vil bli enda mer fiendtlig innstilt til andre behandlingsformer enn syntetisk T4.
Den voldsomme måten denne bok har blitt markedsført og reklamert for, har allerede ført til en rekke restriksjoner i Danmark, slik at behandling med NDT eller Liothyronin er blitt ytterligere begrenset, og nye danske pasienter vil ikke ha noe annet alternativ enn syntetisk T4.
Pasientene som nekter å gi opp, de får mye mer ut av bøkene vist i denne tråden.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
03-06-14, 16:22 #6
Gammelt Nytt fra Frekke Fanters Frekke Forening:
Det er snart et år siden jeg skrev innlegget over - men Helle har åpenbart mistet interessen for og forklare oss hvorfor boka hennes er Godt Nytt
Jeg ønsker først og fremst og trekke ALLE "bra"-utsagn og gratulasjoner tilbake - og kan nå bare skamme meg over og ha kaste bort tid på henne.
Heldigvis har jeg ikke kastet bort tid på og lese boka hennes, slik som jeg gjorde med Bente Bakkes bok, da den kom ut
Og - tenke seg til - tror du ikke begge de ovennevntes bøker er og finne på NTF nettsiden.
Nei-serru; så og si ingen av de bøkene som listes opp av vårt forum finnes på NTFs litteratur-liste.
Boka til Hegge ligger der i PDF format.. men mtp hvor skam- og kunnskapsløse den foreninga er, så lurer jeg på om de har spurt om lov - denne gangen.
Ser for meg ut som de de har gjort det som de gjorde det på sin gamle site - og slik som Helle har gjort - dvs; de bare forsyner seg av det de gidder her inne eller på Anisas hjemmeside, og deretter så fortsetter de på sine krokete veier..
Joda - nederst på hver eneste side ligger Anisas signatur:
Læger er folk der giver medikamenter, som de ved lidt om, til at helbrede sygdomme, de ved mindre om, til mennesker, som de intet ved om. (Voltaire)
Vell? Hva syns dere om det, da
Sist endret av Kevlin; 03-06-14 kl 17:15
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Nielsigne tilbage, stresset men i live
Av Nielsigne i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 3Siste melding: 21-05-13, 11:39 -
Min rejse mod at få mit liv tilbage?!
Av Ceven i forumet DagbokerSvar: 0Siste melding: 31-03-11, 11:33 -
Tvunget tilbage på Levaxin?
Av Anisa i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 0Siste melding: 02-11-09, 22:24 -
Velkommen tilbage Carro
Av Anisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 11-06-09, 12:41 -
Behandling, når man nu kun har den halve kirtel tilbage
Av Helle i forumet OperasjonssalenSvar: 1Siste melding: 07-04-09, 14:53

Svar med sitat

Bokmerker