Viser søkeresultater 1 til 10 av 36
Tråd: NY bog: Få livet tilbage
Threaded View
-
06-07-13, 14:37 #7
Sv: NY bog: Få livet tilbage
Hej Kevling og Anisia
Tak for jeres kommentarer – og undskyld!!, at jeg ikke har skrevet før nu.
Jeg har modtaget over 1000 henvendelser fra danske kvinder (og få mænd), som alle var i behandling for lavt stofskifte, men som egentlig ikke havde det godt. Jeg har fået håndskrevne breve, mails og min telefon har kimet og kimet.
Det har været så overvældende. Det var frygteligt og fantastisk!
Frygteligt, fordi alle dem, jeg har talte med havde det skidt. De var ikke velbehandlede – selv om det var det, de fik at vide af deres læge, fordi deres blodprøver lå indenfor normalen.
Fantastisk, fordi en masse mennesker, efter de havde læst min bog, fik de inspiration til at gå i kødet på lægerne. Ved at læse bogen fandt de ud af, at der er andre behandlingsmetoder end T4-præparaterne. De ville så gerne lige have det sidste skub på vejen til at få argumenterne på plads over for lægerne, så de kunne få en anden og bedre behandling – og derfor ringede de til mig. Man har måtte skifte læge, og mange kæmper endnu.
Det har været helt vildt og overvældende. Jeg har talt med alle og gjort, hvad jeg kunne for at hjælpe dem videre. Rigtig mange ville gerne videre til Næstved Sygehus, hvor jeg bliver behandlet – det er også en professor herfra, der er faglig konsulent på min bog.
På Næstved Sygehus behandler lægerne med T4-præparater, kombinationsbehandling med syntetisk T4 og T3 eller med naturlige stofskiftehormoner. De ser på den enkelte patient. På Næstved spørger lægen mig, hver gang jeg er til kontrol: ”Hvordan har du det?” Andre sygehuse, hvor jeg er kommet til kontrol, har lægen fortalt mig: ”Du har det godt, for dine ”tal” er fine”.
Så det er ikke så mærkeligt, at Næstved Sygehus oplevet et boom i henvendelser fra mennesker med lavt stofskifte. De har fået så mange henvendelser, at der er lukket for patienter uden for Region Sjælland – og der er over 6 måneders ventetid. Jeg håber bare, at andre endokrinologiske afdelinger på andre sygehuse, bliver inspireret af, at så mange patienter foretrækker Næstved.
…......
Nå, som det ene ord dog tager det andet
Det jeg ville svare på, var det med jod. At jod-tilsætningen til salt har skabt flere tilfælde af Hashimotos er slet ikke noget, som bogen kommer ind på.
Bogen er mere en samlet oversigt over: hvilke blodprøver, der er nødvendige, hvilken medicin, der findes – og hvor man kan få den medicin. Bogen indeholder også nogle forslag til argumenter man kan bruge hos sin læge, hvis man vil have lægen til at se på andet end TSH’en og meget, meget mere. Udover det faglige indhold, fortæller jeg og syv andre vores historie om, hvordan det er at have lavt stofskifte, og hvordan vi har kæmpet med lægerne for at få den rette behandling.
Der er flere, der har fået lavt stofskifte /Hashimotos efter, der er tilsat jod til salt. Men til gengæld er der andre sygdomme i skjoldbruskkirtlen, der er blevet færre af.
http://jcem.endojournals.org/content/97/11/4022.short
http://jcem.endojournals.org/content/92/8/3122.short
Og ja - jeg håber virkelig at bogen kan hjælpe - der er hårdt brug for hjælp.
Mange hilsner fra Helle
Lignende tråder
-
Nielsigne tilbage, stresset men i live
Av Nielsigne i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.Svar: 3Siste melding: 21-05-13, 11:39 -
Min rejse mod at få mit liv tilbage?!
Av Ceven i forumet DagbokerSvar: 0Siste melding: 31-03-11, 11:33 -
Tvunget tilbage på Levaxin?
Av Anisa i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 0Siste melding: 02-11-09, 22:24 -
Velkommen tilbage Carro
Av Anisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 2Siste melding: 11-06-09, 12:41 -
Behandling, når man nu kun har den halve kirtel tilbage
Av Helle i forumet OperasjonssalenSvar: 1Siste melding: 07-04-09, 14:53

Svar med sitat

Bokmerker