Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Personligt foretrækker jeg nogen løs mave frem for forstoppelse med en ugentlig afføring. Du har jo selv spurgt om råd mod fortoppelse, og dette råd har virket. Der er no way, at fordøjelsesenzymer kan give uro og angst. Du har lavt stofskifte og med den følger forskellige "innvirkninger" uanset uforudsigelige. Det er faktisk netop det uforudsigelige som er karakteristisk for lavt stofskifte. Jeg forstår godt, du er urolig, men...

... fordøjelsesenzymer er ikke lægemidler, der ophobes i kroppen, eller har en langtidsvirkning. De er bare bioidentisk, "her-og-nu" kosttilskud som supplerer/erstatter de enzymer, som kroppen selv ikke længere producerer nok af. Når de er (for)brugt i fordøjelsen, er de helt væk dagen efter den sidste kapsel.

Jeg prøvde Superenzymer på nytt for en uke siden, og det samme skjedde, uro og angst en del timer etterpå. Det var ingenting i situasjonen som skulle gi meg denne uroen. Jeg forventet heller ikke at den skulle dukke opp så fort, om uroen i det hele skulle komme. Etter nesten to dager var alt normalt igjen.

Er det enzymer jeg kan bruke som ikke inneholder pancreas-enzymer? Vil gjerne prøve andre også ;-)