Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
20-06-13, 07:59 #1
Destruksjon og forbud mot vitaminer
D-vitamin Norge på FB skriver https://www.facebook.com/pages/D-Vit...328?ref=stream
Man kan også kontakte stortingsrepresentanter via denne lenken http://www.stortinget.no/no/Representanter-og-komiteer/Det er urimelig at de sidestiller D-vitamin og C-vitamin med narkotika og viagra. Når dette går gjennom vil D-vitamin sendt fra USA bli destruert, og de ønsker også å gjøre det samme med det du får sendt fra EØS land.
Lovforslaget Støre fronter her gjelder ikke bare farlige legemidler, men trygge varer fra seriøse aktører som iherb.com i USA. http://www.dagbladet.no/2013/06/03/n...else/27494744/
I første omgang blir legemidler sendt fra ikke-EØS land destruert, men departementet ønsket også å fjerne muligheten til å få tilsendt legemidler fra EØS-land med mindre det finnes markedsføringstillatelse i Norge. Om dette blir gjennomført vil det ramme de som ønsker å bruke kosttilskudd i høyere doser enn de som er tilgjengelige i Norge, blant annet D-vitamin og C-vitamin. http://goo.gl/vl4wH
Muligheten for å få tak i kosttilskudd i Norge har blitt gradvis innskrenket over mange år, og om vi ikke våkner og begynner å protestere, kan vi ende opp med enda dårligere tilgang. Det er som med frosken som sitter i en kjele med vann. Varmer du sakte opp vannet vil han bli sittende der til han blir kokt, men slipper du han oppi en kjele med varmt vann hopper han ut. Skal vi være frosken som blir sittende mens Norge begrenser tilgangen til livsviktige kosttilskudd?
Vi setter pris på om dere deler denne saken på deres profiler, så flere blir oppmerksom på dette.
Om du vil protestere, kan du jo ta kontakt med Støre eller andre.
http://www.stortinget.no/no/Representanter-og-komiteer/
http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod...html?id=699546
https://twitter.com/jonasgahrstore
http://www.facebook.com/jonasgahrstore (han gjemmer poster, så kommentarer blir mer synlige)
Noen har også laget en underskriftskampanje: http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=4694• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
20-06-13, 08:13 #2
-
21-06-13, 16:45 #3
Sv: Destruksjon og forbud mot vitaminer
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
vitaminer vitamintilskudd
Av Ingvild i forumet VitaminerSvar: 2Siste melding: 01-11-11, 09:14 -
EU-forbud mod urtemedicin 1/4-2011: Underskriftsindsamling
Av Nielsigne i forumet Krigen mot kosttilskuddSvar: 2Siste melding: 16-04-11, 18:15 -
Om vitaminer og mineraler
Av knokkel i forumet VitaminerSvar: 11Siste melding: 26-11-10, 11:24 -
D-vitaminer og andre vitaminer og slikt...
Av Hansen i forumet D-vitaminSvar: 7Siste melding: 12-08-08, 21:25
Svar med sitat




Bokmerker