Viser søkeresultater 31 til 40 av 78
Tråd: Pundas dagbok
-
16-06-13, 11:52 #31
Sv: Pundas dagbok
Det har tatt litt tid med behandlingen, og i mellomtiden har jeg fått Lio. Å hjelpe meg, for en ubehagelig virkning, jeg tror jeg vet hvordan ADHD føles nå. Så jeg seponerte hele greia etter en ukes tid, og startet med 2,5-dose om morgen. Men bare det lille grynet med Lio, gjør at søvnen blir helt forstyrret, og uroen kommer i fullt monn. Jeg har prøvd å lese om kombinasjonsbehandling, men det stod ikke mye om det jeg lurer på.
Er det noen som vet hvorfor den bittelille dosen gjør hverdagen min urolig? Tåler jeg det ikke? Jeg trodde lio kunne hjelpe på hodet mitt, men det er rett ut sagt ubehagelig, og jeg sover elendig.Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
16-06-13, 17:23 #32
Re: Sv: Pundas dagbok
Lio kommer ikke bundet til transportproteiner sånn som mesteparten av t3 fra erfa gjør. Det gjør at Erfa nok får en mer "buffret" virkning. Dersom du er særdeles sensitiv for t3 kan det være den manglende bufringen som er forklaringen.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
20-06-13, 18:18 #33
Sv: Re: Sv: Pundas dagbok
Hei!
Tusen takk for svar, jeg setter stor pris på det! Jeg har endelig fått svar fra Dr. Øverbye. Han kunne fortelle at jeg har noe som heter "Thyroidea hormon resistens". Det har jeg aldri hørt om før, og han kunne fortelle at det var derfor jeg ikke ble noe bedre på levaxin, og at Lio hadde mange slitsomme virkninger. Jernnivået var i april falt fra 46 til 8,1...........selv med dobbel dose jern for blodgivere, og samtidig inntak av C-vitamin. Det er skummelt.. Jeg har tatt 2000 ug med D3 med K2 i noen mnd, og nivået har økt til noen og 80. Også 200 med selentilskudd tar jeg. Og jeg har jodmangel. Og sikkert litt til. Jeg må over på Armour, om ikke det virker må jeg prøve andre ting. Synd jeg ikke finner noe særlig om denne resistensen :(Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
20-06-13, 20:31 #34
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
20-06-13, 20:47 #35
Tusen takk Mod! Jeg skal iallefall sørge for å få tatt den gentesten, så jeg er helt sikker. Jeg har jo en liten datter, og det er viktig å forsikre seg ordentlig om evt. genfeil som er arvelige, jeg vil nødig at andre får et liv som jeg har hatt.
Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
03-07-13, 10:57 #36
Jeg venter nå bare på at Armour skal godkjennes. Jeg har lest mye om overgangen, men det var så utrolig mange alternativer for oppstart! Noen kombinerer med levaxin, andre sier det ikke går bra med kombinasjon armour/levaxin. Så spørsmål om noen vil svare:
Skal jeg gå rett fra 100 mikrogram levaxin til en armour på 15 et eller annet?
Får jeg like stor uro og søvnproblemer av Armour som jeg fikk av liothyorin, eller er det annerledes?Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
03-07-13, 12:38 #37
15 mg thyroid er nesten ingenting, det er bare litt over2 mcg T3 og rundt 9 mcg T4. Jeg tror du vil bli svært hypo av det. Jeg ville vel gått rett på 120 mg thyroid. Og tatt 3/4 ved leggetid og resten 12 timer etter og økt videre ut fra det utgangspunktet siden du allerede er kjent med T3
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
03-07-13, 12:49 #38
https://www.stofskifteforum.dk/showt...=12590&page=75 innlegg 746 side 75 begynner jeg på Armour.
Jeg gikk på 100 mcg Levaksin og ikke Lio siden kroppen min ikke likte Lio selv i så små doser som 2,5 mcg.
Jeg tok mine 100 mcg som vanlig den ene morgenen og 1 og 1/2 døgn etter tok jeg min første dose med go mg Armour. I dagboken min kan du se hvordan jeg valgte og dosere opp frem til jeg nå går på 2 og 1/2 grain (150 mg) naturthyroid.
Ikke en dag har jeg savnet Levaksinen og nyter hvordan spindelvevet i hjernen min sakte men sikkert smuldrer opp og hvordan minner og gammel kunnskap plutselig er tilgjengelig i hjernen min igjen.
Lykke til!
-
04-07-13, 11:06 #39
Tusen takk for svar, jeg bruker heller ikke Lio lenger. Selv det minste korn tok fra meg søvnen, og gjorde kroppen om til en ristende fillehaug av uro og skjelving. Jeg tør ikke ta mer Lio! Jeg begynte rolig og forsiktig, så jeg kan ikke forstå helt hvorfor utslaget var så spesielt. Jeg ble om til en turbomaskin, snakket fort, gjorde alt for mye i forhold til før, og leggetid var bare å glemme. Jeg sovnet aldri, bare døste utpå morgenkvisten en gang, og det enen marerittet avløste det andre. Huff, jeg tenkte mitt, det føltes som om jeg hadde fått noe skikkelig Ritalin eller sånn istedenfor stoffskiftemedisin.

I går fant jeg dette innlegget her fra forumet:
Normal dosering fra 100 mcg syntetisk til organisk er 1½ grain (90 mcg), men ellers 2 grain (120 mcg) plejer at fungere bedst. Hvis du starter med 15 mcg Thyroid, ellers selv 30 mcg... det kommer ikke til at fungere.Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
04-07-13, 14:42 #40
Vi er jo alle forskjellige, men jeg valgte altså og starte med 60 mg naturthyroid og økte jevnt og trutt oppover til 120 mg, og derfra har jeg tatt det veldig rolig.
Håper og få svar på nye stoffskifteprøver i morgen.
Lignende tråder
-
Tossa's dagbok.
Av Tossa i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 16-03-12, 10:27 -
Min dagbok
Av Marina73 i forumet DagbokerSvar: 32Siste melding: 14-05-11, 10:39
Svar med sitat

Bokmerker