Viser søkeresultater 1 til 10 av 93
Hybrid View
-
20-06-13, 07:42 #1
Sv: Armour Thyroid: Veiledning for leger
Jeg gikk på Balder ca ett år. En annen lege, som ikke er der nå. Men samme regime ble fulgt: TSH. Jeg fikk hele tiden høre at jeg var overdosert! I dag vet jeg at jeg fikk for lite T3 på de dosene jeg brukte da. Når de gir pasientene T3 og samtidig ikke har peilig på at da kan ikke TSH brukes som målemetode, da vet de for lite. Når de også skjønner litt at noen pasienter trenger T3, men ikke forstår at mengden T4 som omdannes er forskjellig fera pasient til pasient, da vet de heller ikke nok. Bente Bakke skriver i boka si at hun bruker 5 mcg T3 daglig og har det fint på det. Balder sier maksimum 10 mcg daglig. Jeg bruker mer enn 3 ganger så mye som det. Noen trenger 6-7-8 ganger så mye T3. Hvordan ville disse hatt det med legene på Balder? De ville ikke fungert! Heller ikke jeg. Jeg sluttet på Balder, jeg ble så inderlig lei av å krangle hver eneste gang med legen. Han var heller ikke villig til å ta i mot informasjon fra meg som pasient. I tillegg kunne han ikke nok om hormoner, jeg fikk kun kortison. Jeg vet nå at det ikke er tilstrekkelig, både oppbyggende og nedbrytende hormoner skal brukes om man går inn i et slikt behandlingsregime. Jeg var like syk da jeg sluttet på Balder som da jeg begynte. Slik er det ikke med den legen jeg bruker nå.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
NTFs veiledning for leger om Armour
Av Kevlin i forumet Stoffskifteforbundet (STOFO)Svar: 33Siste melding: 13-02-14, 18:27 -
NTFs veiledning for leger om Armour
Av Kevlin i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 32Siste melding: 09-02-12, 08:46 -
Leger med erfaring med Armour?
Av Vigdis i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 02-11-09, 12:22

Svar med sitat

Bokmerker