Viser søkeresultater 1 til 10 av 184

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Standard Sv: Re: Sv: Re: Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte

Jeg lever ikke direkte etter Paelo, men spiser svært lavkarbo (max 25 karbohydrater pr dag) og dermed glutenfritt.
    Jeg lager knekkebrød og proteinbrød etter dr.Hexeberg sine oppskrifter (Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter) og bruker det til "underlag" for pålegg når jeg føler for og spise brødmat.
    Kan varmt anbefale den nevnte oppskriftboken; den var til stor hjelp for meg da jeg skiftet kosthold for drøyt to år siden.

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
    Jeg lever ikke direkte etter Paelo, men spiser svært lavkarbo (max 25 karbohydrater pr dag) og dermed glutenfritt.
    Jeg lager knekkebrød og proteinbrød etter dr.Hexeberg sine oppskrifter (Frisk med lavkarbo - 100 oppskrifter) og bruker det til "underlag" for pålegg når jeg føler for og spise brødmat.
    Kan varmt anbefale den nevnte oppskriftboken; den var til stor hjelp for meg da jeg skiftet kosthold for drøyt to år siden.
    Takk for tips, men foreløpig prøver jeg helt uten noe slags kornprodukter, så får jeg se om/hvor lenge jeg greier det..! Men da kan jeg jo prøve det om jeg "sprekker", så det blir en sprekk light..

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Brødene og knekkebrødene er kornfrie.
    De lages av frø......

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

OK! Trodde det var "kruskakli" i disse?

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Hvilke nøtter og frø er det man anbefales å spise da..? Hasselnøtter, valnøtter, paranøtter, peanøtter, cashewnøtter, solsikkekjerner, gresskarkjerner...?

Medlem siden
    Feb 2012
    Sted
    Oppland
    Alder
    51
    Meldinger
    352

Å spise mat uten korn og sukker går i grunnen overraskende bra!
    Det er bare ett "problem" - jeg kjenner svært sjelden at jeg er sulten og "glemmer" å spise.. Kanskje spiser jeg også for lite karbohydrater..? Tror kanskje jeg må begynne å notere litt
    Har lavere puls igjen nå og blodtrykksfall innimellom. Målte blodtrykket sittende under en dårlig periode i går og kunne lese av 105/53 og puls på 58.. Et par timer senere følte jeg meg atskillig bedre og da var det 127/64 og puls 62. Usikker på hva dette kommer av..
    Hadde egentlig håpet at kostomleggingen påvirket muskelsmertene nedover beina, men det har ikke slått til foreløpig. Ser også ut til at jeg bruker en formue på kiropraktor, massasje og fysioterapi til ingen nytte..
    Men snart er det ferie!!!!!!!!!!!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Sterke symptomer på lavt stoffskifte

Sitat Opprinnelig skrevet av Mumimamma Vis post
    Å spise mat uten korn og sukker går i grunnen overraskende bra!
    Det er bare ett "problem" - jeg kjenner svært sjelden at jeg er sulten og "glemmer" å spise.. Kanskje spiser jeg også for lite karbohydrater..? Tror kanskje jeg må begynne å notere litt
    Har lavere puls igjen nå og blodtrykksfall innimellom. Målte blodtrykket sittende under en dårlig periode i går og kunne lese av 105/53 og puls på 58.. Et par timer senere følte jeg meg atskillig bedre og da var det 127/64 og puls 62. Usikker på hva dette kommer av..
    Hadde egentlig håpet at kostomleggingen påvirket muskelsmertene nedover beina, men det har ikke slått til foreløpig. Ser også ut til at jeg bruker en formue på kiropraktor, massasje og fysioterapi til ingen nytte..
    Men snart er det ferie!!!!!!!!!!!
    Når man spiser lite karbohydrater får man ikke de blodsukkersvingningene som har ført til troen på at det å spise hver 3. time er saliggjørende. (Vis meg et jeger-sanker-folk som går og småspiser sånn... mat 2-3 ganger i døgnet er nok nærmere det vi er tilpasset enn denne småspisingen. Bedre for tennene er det også. ) Og... proteiner og kjøtt er ting vi trenger ... mens vi KAN overleve uten karbohydrater. Når det er sagt, så spis gjerne litt karbohydrater, men sørg for at det er trege karbohydrater som også inneholder andre næringsstoffer (altså: vitaminer, spormineraler etc, og ikke bare stivelse) og server dem med protein og fett.

God ferie!
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Symptomer på lavt stoffskifte i minst ti år
    Av Vår i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 36
    Siste melding: 13-12-10, 17:40
  2. Symptomer på lavt stoffskifte?
    Av Mann28 i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 50
    Siste melding: 15-06-10, 22:11
  3. Hud-symptomer på lavt stoffskifte (link)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hud
    Svar: 0
    Siste melding: 17-02-10, 10:06
  4. Jeg har de fleste symptomer på lavt stoffskifte
    Av Imse i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 12
    Siste melding: 31-08-09, 11:58
  5. Psykiske symptomer og lavt stoffskifte
    Av Maxern i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plager
    Svar: 9
    Siste melding: 25-10-08, 10:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn