Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Threaded View
-
05-06-13, 20:19 #3
Sv: Grei T4 sier legen, men lav TSH. Føler meg allikevel sliten!
S-A-TPO 78* Økte verdier ved autoimmun thyreoiditt, men økte verdier kan også sees ved hyper- og hypofunksjon av annen årsak. Ved subklinisk hypothyreose vil påvisning av anti-TPO kunne tale for thyroksinbehandling fordi den autoimmune prosess som regel fører til permanent hypothyreose i løpet av et par års tid. (Fürst)
S-KREAT 47* Lave verdier av s-kreatinin sees ved inntrådt tap av muskelmasse, svangerskap, redusert leverfunksjon, nedsatt ernæringstilstand. (Fürst og SIV)
S-TSH 0.20* Lave verdier sees ved hypertyreose uansett årsak. Lav TSH-verdi kan også sees ved sekundær (hypofysær) hypotyreose, og ved alvorlig generell sykdom, da gjerne sammen med lav FT3. (SIV)
Vid låg TSH och lågt FT4 bör också testas för TRAS.Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Noen som vet en grei lege i Porsgrunn/Larvik/Sandefjord?
Av sivcath i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 15-03-16, 07:44 -
Legen har friskmeldt meg, men jeg er fortsatt like sliten...
Av Puselille i forumet Lavt stoffskifteSvar: 87Siste melding: 16-09-10, 20:03 -
Legen min sier jeg er overdosert
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 58Siste melding: 17-03-10, 18:09 -
Helse- og omsorgsminister sier....
Av Mod i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 1Siste melding: 07-05-09, 21:44 -
Hva sier TRAS noe om?
Av Carro i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 18-03-09, 10:01

Svar med sitat

Bokmerker