Viser søkeresultater 1 til 10 av 21

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark

Hej

Det er noget sludder. Thyroid er tilladt i EU, og derfor kan Lægemiddelforstyrrelsen ikke gøre til eller fra. Og ja, også din praktiserende læge kan godt skrive recepten. Ligesom endokrinologen kan. Vi kan vende tilbage til hvad der skal stå så den tyske apoteker kan forstå det

Helle Sydendal sin avatar
    Helle Sydendal er offline Denne personen er ikke lenger medlem av dette forumet
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark, Holbæk
    Alder
    62
    Meldinger
    239

Hmm. Det vil jeg citere dig for, når jeg besøger min læge på torsdag

Jeg vil meget gerne vide, hvad der skal stå - tænk, hvis jeg kunne få ham til at skrive en recept med det samme!

Gør han det, tager jeg nok bilen til Tyskland, for at få medicinen med det samme!!

Helle

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Hej Helle99
    Jeg vil læne mig op ad hvad Nielsigne har skrevet i ovenstående indlæg(håber at det er ok Nielsigne )
    Jeg har fået Thyroid fra Glostrup apotek - nåede aldrig op i den rigtige dosis men følte at de var svage i styrke. I november eller december, jeg husker det ikke precist, skulle jeg hente en ny portion Thyroid på apoteket, men de havde ikke kunne skaffe det og havde istedet fået Armour !
    Jeg har talt med min endokrinolog og fortalte ham at jeg ikke kunne leve med usikkerheden om Glostrup kunne levere min medecin eller ej, så vi aftalte at jeg kunne få en recept på Erfa Recepten har jeg nu sendt til et apotek i Tyskland og jeg går nu og venter - så det kan lade sig gøre at udskrive en recept på Erfa
    1. december 2010 startede jeg på Eltroxin og troede at det var det og at alt ville fungere efterfølgende....nu er jeg på mit 5. slags stofskiftemedicin og håber snart at Erfa kommer - det vil så blive det 6. og forhåbentlig det sidste for jeg syntes efterhånden at jeg er rundtosset og bliver ved med at befinde mig i en gråzone hvor jeg ikke kan fungere.... Oven i det hele har jeg mistet mit arbejde efter en lang sygemelding
    MEN nu skal det ikke dreje sig om mig, men om dig Helle99 Det jeg prøver at sige er bare at du skal holde fast på din ret og du skal være dig selv nærmest - drop flinkeskolen for med den når du ingen vegne Der er for lægen ingen problemer forbundet med at udskrive en recept på Erfa.
    Glæder mig til at læse hvordan det er gået

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark, Holbæk
    Alder
    62
    Meldinger
    239

Sitat Opprinnelig skrevet av Cirkeline Vis post
    Hej Helle99
    Jeg vil læne mig op ad hvad Nielsigne har skrevet i ovenstående indlæg(håber at det er ok Nielsigne )
    Jeg har fået Thyroid fra Glostrup apotek - nåede aldrig op i den rigtige dosis men følte at de var svage i styrke. I november eller december, jeg husker det ikke precist, skulle jeg hente en ny portion Thyroid på apoteket, men de havde ikke kunne skaffe det og havde istedet fået Armour !
    Jeg har talt med min endokrinolog og fortalte ham at jeg ikke kunne leve med usikkerheden om Glostrup kunne levere min medecin eller ej, så vi aftalte at jeg kunne få en recept på Erfa Recepten har jeg nu sendt til et apotek i Tyskland og jeg går nu og venter - så det kan lade sig gøre at udskrive en recept på Erfa
    1. december 2010 startede jeg på Eltroxin og troede at det var det og at alt ville fungere efterfølgende....nu er jeg på mit 5. slags stofskiftemedicin og håber snart at Erfa kommer - det vil så blive det 6. og forhåbentlig det sidste for jeg syntes efterhånden at jeg er rundtosset og bliver ved med at befinde mig i en gråzone hvor jeg ikke kan fungere.... Oven i det hele har jeg mistet mit arbejde efter en lang sygemelding
    MEN nu skal det ikke dreje sig om mig, men om dig Helle99 Det jeg prøver at sige er bare at du skal holde fast på din ret og du skal være dig selv nærmest - drop flinkeskolen for med den når du ingen vegne Der er for lægen ingen problemer forbundet med at udskrive en recept på Erfa.
    Glæder mig til at læse hvordan det er gået

Kærlig hilsen
    Cirkeline

Hej Cirkeline
    Tusind tak for dit svar.
    Må jeg spørge dig, hvem din endokrinolog er?
    Jeg er klar til at skifte læge omgående, hvis der er én, der er villig til at udskrive fx Amour.

Bedste hilsner
    Helle

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    51
    Meldinger
    307

Jeg blev henvist til Næstved Sygehus af min egen læge så det er ikke en privatpraktiserende endokrinolog jeg har fundet. Hvis du bor i nærheden kan det være en mulighed - jeg har ikke styr på om man frit kan vælge indenfor det offentlige.

Kærlig hilsen
    Cirkeline
    Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
    Begyndende knogleskørhed?
    Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske

Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Danmark, Holbæk
    Alder
    62
    Meldinger
    239

Tusind tak for informationen.

Næstved Sygehus! Med en henvisning fra min læge, kan jeg tage et hvilket som helst hospital. Det er intet problem for mig at tage til Næstved -jeg bor i Holbæk.

Hvad hedder din læge?

Har du fået Amour?

KH Helle

PS: Er det ikke mærkeligt?
    Jeg har gået i to år på endokrinologisk afdeling på Bispebjerg. De afviser totalt en kombinationsbehandling - og påstår at det er umuligt i Danmark.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Thyroid fra Glostrup Apotek i Danmark

Sitat Opprinnelig skrevet av Helle99 Vis post
    Må jeg spørge dig, hvem din endokrinolog er?
    Sitat Opprinnelig skrevet av Helle99 Vis post
    Hvad hedder din læge?
    Jeg vil gerne opfordre til, at navne på bestemte læger udveksles kun via Personlige Meldinger. Ikke på åbent forum. Gode læger hænger ikke på træer og ingen grund til, at de evt. bliver "afsløret" her, og evt. chikaneret af den "kollegiale" lægestand i DK, for ikke at overholde den officielle behandlingsprotokol, der jo ikke anerkender Liothyronin som værende effektiv i behandling af hypothyreose.

Det er vist Dansk Thyreoidea Selskab og Selskabets formandinde fra Herlev Hospital, der er fortalere for afvisning af behandling med Liothyronin. Lige som de ej heller tror på, at der er forskel mellem "ny" og "gammel" Eltroxin....
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Anisa fra Danmark :-)
    Av Anisa i forumet Presentasjoner
    Svar: 48
    Siste melding: 19-04-15, 17:42
  2. En Hashi's fra Danmark
    Av bellebellen i forumet Presentasjoner
    Svar: 21
    Siste melding: 26-01-11, 15:43
  3. Nyt medlem fra Danmark.
    Av Xaka i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 25-03-09, 08:32
  4. Endnu en ny fra Danmark
    Av Giaro i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 25
    Siste melding: 01-08-08, 16:03
  5. en ny fra Danmark
    Av 78lykke i forumet Presentasjoner
    Svar: 5
    Siste melding: 12-10-07, 19:40

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg