Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Hybrid View
-
09-05-13, 12:57 #1
Re: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Hei

Jeg syns denne infoen er bra http://karkirurgi.org/lenker/Strande...intversjon.pdf
Jeg bruker medisin for høyt blotrykk og hormon tilskudd pluss cortef. Men jeg fikk vann i kroppen samtidig som jeg fikk hypoterose og høyt blotrykk. Så blir det å finne ut hva er hva for oss alle.
Bare et tips
Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
09-05-13, 19:20 #2
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
I dag føler jeg meg overdosert på ett eller annet. Glovarm. Vurderer å gå litt ned på thyroid i kveld for ¨å se om det hjelper. Det er vel på tide med sommerdose? Men det er vanskelig å skille mellom hva som er hva. Er det for mye kortison nå, eller er det litt for mye thyroid? teste ut, hele tiden
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
10-05-13, 19:06 #3
Januar, jod i døgnurin, referanseverdier mer enn 0.8, jeg hadde 3.1. Det er ikke veldig mye?
Videre bakover: mai 2012, 2.5, mars 2.3, desember 2011 2.1, august 2.6, februar 2011 6.8
Det hadde vært interessant å høre hva dere andre har av jod som måler døgnurin i ny og ne
Jeg tror kanskje jeg skal øke mine 900 mcg med jod fremover og se hva det kan utrette.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
-
10-05-13, 20:48 #4

Disse resultatene fant jeg hos meg på jod i urin:
08.01.11 - 3.5
15.02.11 - 5.1
08.8.12 - 24 ????
11.5.12 - 2.8
14.3.12 - 3.8
På noen av disse målingene har jeg brukt Nasent lodin til å skylle hals bare svelget litt. På en som er 24 da tror jeg at det er feil eller så overbrukte jeg helt frem til prøvetaking. På andre har jeg nok sluttet tre dager før og brukt et fylt rør fra flasken (Nasent lodin) blandet ut med vann hver dag. Jeg har sagt til legen DS, at jeg bruker jod og ikke hørt noe om at ligger for høyt eller du kan ta mindre. Husker ikke om jeg har hvert tom like før prøvetaking og at jeg derved skulle se det på prøven. En flaske varer ikke lenge og jeg syns jeg bestiller og bestiller av alt. Av og til er jeg tom. Skal også huske å følge med dette.
Jeg vet ikke hvor høyt det er bra å ligge. Jeg føler meg vel med det jeg tar nu
Fin kveldhjerteHashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
-
11-05-13, 06:39 #5
Du har altså ikke brukt en fast mengde jod Fruemå?
Jeg så ett eller annet sted at ved jodmangel svetter man ikke. Jeg har aldri svettet. Er jeg i utlandet og det er høy temperatur, svetter alle andre. ikke jeg. Jeg løper under vann hele tiden for å avkjøle meg, svetting er jo kroppens naturlige avkjølingsanlegg.Sist endret av Vigdis; 11-05-13 kl 07:42
-
11-05-13, 09:13 #6
Hei Vigdis

Jeg startet forsiktig i 2012 med skylling så svelget jeg litt og litt. Jod og sykdommen vår vet du. Så leste jeg meg opp på jod flere steder og tenkte jeg prøver. Da jeg hadde brukt en flaske følte jeg meg bedre og har siden fortsatt. Har nesten tatt en nesten full pinpett (den som er i flasken) hver dag siden.
Det hjelper på halsen til en viss grad også.
Det jeg vet er at flasken er liten og at jeg vet to anledninger har venter tre uker før den dukket opp i posten. Her er jeg usikker på om jeg har tatt prøve uten å ha tatt jod på f.eks 3 uker. Jeg skal se om jeg kan finne ut hva som er gode verdier for jod. Mine er betydelig høyere enn da jeg startet det vet jeg. Har ikke tatt frem de tidligste papirer, så ved et høve skal jeg se nærmere på det. Mye å holde orden på. Føler at jeg tar tak litt etter litt. Må ha både tid og overskudd for å forstå alt.
Svette. Jeg svettet ikke før jeg kom opp på 6 stk cortef sammen med thyroid. Jeg svettet heller ikke før. Så jeg tror i mitt tilfelle at det er cortefen som gir meg mulighet for å svette. Føles godt faktisk. Så er jeg varm over alt som andre.

Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
-
11-05-13, 09:58 #7
Hei på dere

Jeg har bare målt jod i døgnurin to ganger selv om jeg har gått hos Balder siden juni 2008. Jeg ser dere måler mye oftere.
Mine resultater er vel ikke veldig høye, så jeg tror det er riktig av meg å ta jod som jeg gjør nå. Jeg (vi) er på opptrapping med Lugol's Iodine. Jeg har tenkt at vi skal ta det som anbefales i linken som ligger her inne.
I oktober 2009 var målingen på 1,7.
I november 2012 var målingen på 2,9.
Jeg synes også det er vanskelig å vite hva som er mye og hva som er lite når målingen bare skal være over 0,8. Hvor mye over mon tro?
Det har aldri jeg gjort heller, Vigdis. Jeg har siden jeg var i tjue-/tredveårene lurt på hvorfor det har vært sånn. Det var liksom noe galt med termostaten. Kanskje det var jodmangel?
Ha en fin lørdag alle sammen
-
11-05-13, 21:07 #8
Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
14-05-13, 11:41 #9
Kan økt jodinntak påvirke hormonene slik at jeg trenger mindre? I dag har jeg veldig varmefølelse og tror jeg skal teste litt å senke thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker