Sitat Opprinnelig skrevet av dennis Vis post
En liten oppdatering. Har nå prøvd ut behandling for overmetylering da jeg har vært litt usikker på jeg kanskje er over- istedet for undermetylert. Og kan nå si med sikkerhet at overmethylert er jeg ikke. Etter kort tid på høydose folat ble jeg så grøtete i hodet at jeg fungerte svært dårlig. I tillegg hodepine og veldig press på binyrene. Så nå er jeg igang med undermetylering behandling med sam-e, men i mindre dose. Litt mindre press på binyrene kjenner jeg og har kunnet gå ned litt på Cortefen. Tidlig å si enda så vi får se om noen uker.

Jeg bruker per idag kun Erfa. Har tidligere brukt Levaxin, og det stort sett i kombinasjon med Lio.
Men har ikke brukt Levaxin i kombo med Erfa annet enn ved oppstart av Erfa.

Noen som har erfaring med dette? Gjerne som også sliter med binyrer?
Hei!

Jeg har også testet kryptopyroler og fikk beskjed om at jeg var overmetylert..Folat 2 mg daglig er endel av behandlingen min også. Jeg har ikke merket noen bivirkninger av behandlingen, men heller ikke bedring etter snart tre mndr. Så nå har jeg tatt en ny prøve av kryptopyroler for å se om jeg fortsatt er overmetylert. Vet ikke om dette kan skifte?
Jeg gikk på Levaxin som skal være mer skånsomt for de med slitne binyrer som hovedproblem men som trenger litt stoffskiftehormon i tillegg. Etter snart to år på Levaxin har jeg nå kuttet den ut og merker ingen forskjell i formen... Men hadde da riktig nok liten dose. Har prøvd både Lio og Armour og tåler ikke dette. T3 er visstnok hardt for binyrene. Slik fikk jeg det i allefall forklart Og det virker jo logisk at når binyrene er slitne girer kroppen ned for å "Spare" T3 gir motsatt effekt.