Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Threaded View
-
04-05-13, 21:20 #11
Sv: Hashimotos. Under behandling med hydrokortison og Thyroid.
Hei
Ja, jeg har brukt t3 i ca to måneder nå. Det har ikke vært noen umiddelbar suksess. Temmelig dårlig start. Men synes at jeg etter hvert har blitt bedre, særlig de siste to-tre ukene. Metoden virker likevel ikke som den skal for meg. Jeg reagerer ikke på dosene som en skal (i følge boka til Robinson). Jeg har tenkt at dette kanskje skyldes opphopning av rt3 (jeg konventerer ikke t4 til t3 godt nok, og jeg brukte t4 før oppstart av t3). Jeg har tenkt at jeg må vente til at rt3 forsvinner ut av kroppen. Vanligvis i løpet av tre måneder... Det at jeg har blitt bedre i det siste gir meg et bittelite håp.
Mageprosjektet med tarmskylinger er nå avsluttet. Jeg tror jeg er i mål nå, selv om jeg ikke er helt sikker. Men tar nå en lengre pause.
Det som imidlertid er nytt er at jeg har fått vite at jeg har ubalaser i signalstoffene. Etter å ha tatt test, gav det utslag på undermetylering: Forhøyet histamin, fritt kobber og noe lav kobber i serum bla.
http://www.custommedicine.com.au/unc...r-methylation/
http://www.walshinstitute.org/Undermethylation.asp
Litt overraskende først, men etter å ha satt meg ned og lest litt, er mange av symptomene og kjennetegnene temmelig spot on (hvis en ser bort fra de mest ekstreme kjennetegnene..og de depressive tendensene). Begynner nå med SAM-e, metionin, B6, 5-htp sammen med sink. Målet er å øke metyleringen, som undermetylert er man lav på dopamin og serotonin bla. Det jeg håper er at dette kan roe meg ned litt. Er en svært rastløs type og klarer ikke sitte stille særlig lenge av gangen (møter og middagsselskaper er stressende for meg). Klarer ikke slappe ordentlig av. Kan være segneferdig av tretthet, men klarer ikke å sette meg ned/legge meg ned for å slappe av. Stresset hode - og jeg har vært sånn hele livet. Blir godt for binyrene om jeg kan gire ned hodet mitt litt.
Så da krysser jeg fingrene for at dette kan fungere for meg. Skal lese meg mer opp på temaet så fort jeg kan.
Ha en god helg
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker