Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
Threaded View
-
15-03-13, 10:32 #2
Sv: Når huden svier, "brænder" og gør ondt: Allodynia eller Alodyni
Jeg har sidenhen læst en hel del mere om den neurologiske respons på thyreoidea-hormon-mangel. Det lader til, at Allodynia er et af de klassiske symptomer på Ataxi, der er en følge af thyreoideahormonmangel-betingede vævsforandringer (svind) i Lillehjernen (Cerebellum).
En række forskellige centrale og perifere nervesystem manifestationer er almindelige hos patienter med hypothyreose. I mange tilfælde forekommer de neurologiske manifestationer i forbindelse med systemiske træk ved sygdommen, og derfor bemærkes kun lejlighedsvis. Dog kan symptomer og tegn på neurologisk dysfunktion antage så stort omfang hos nogle patienter at det fører til betydelig invaliditet. De fleste af disse neurologiske komplikationer reagerer helt eller delvist på behandling med thyreoidea-hormoner. (Kilde: Neurologic manifestations of hypothyroidism)
Tråden om Ataxi findes her. Se efter afsnittet om Spinocerebellar ataxi ("vores" dvs. hypothyreose-induceret ataxi har samme symptombillede)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Når huden svier, "brænder" og gør ondt: Allodynia eller Alodyni
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 2Siste melding: 01-03-15, 08:51 -
Lavt stoffskifte eller bare han en rekke "tilfeldige" plager?
Av Cherry i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 4Siste melding: 09-01-11, 09:50 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat

Bokmerker