Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Hmm... nu er det ikke en generel diskussion om antidepressiva, men mest antidepressiva-der-påtvinges-stofskiftesyge, hvor effekten bliver den - at stoffskiftesygdommens "naturlige" psykologiske aspekter behandles forkert med en medicin, der IKKE kan hjælpe de syge af med deres "stofskifte-depressioner" - i stedet for at behandle "stofskifte-medicinsk". Det er en klar lægefejl, at behandle stofskiftesygdommens psykologiske effekt med "psykiatriske" lægemidler. Da det er jo et stofskifte-forum er det i denne vinkel, at svarene her primært må betragtes - dvs. i relation til stofskiftesygdomme.

Derimod hvad psykisk syge behandles med, blander jeg (vi?) mig ikke i. Det må være op til psykiatere.
Nå var dette med anti depp tabletter myntet til ThomasWH som mente at disse tablettene var noe tull.

Problemet med stoffskiftesykdom, er jo at den ikke er så lett å oppdage i begynnelsen. Slik med meg. Jeg begynte å plages tidlig med ryggen, i ungdomsårene, og like så depresjon. Det ble tatt alle slags prøver, men fant ikke noe fornuftig svar. Det var når jeg fikk ny lege, en tysker, at jeg ble diagnosisert for stoffskifte og urinsyregikt. Den forrige legen jeg hadde, en fra Polen, mente jeg var alkoholiker, og den forrige der igjen, mente at jeg var lat og giddesløs.

Er veldig spent på hva prøvene sier. Får håpe jeg kan øke dosen. Så at jeg kanskje kan få det litt bedre, enn nå.