Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Vil du gerne vide, hvor meget Levaxin du skal bruge for at komme over på den lyse side af livet? Så må du gange din kropsvægt i kg med 0,454. Det tal, der derved fremkommer angiver din kropsvægt i pounds. Det er også samme tal, der angiver den dose Levaxin i mcg, der passer til din kropsstørrelse.
Nogen gange føles det som om jeg glemmer at tage hjernen med "hjemmefra"... når jeg skriver her. Der skulle selvfølgelig stå "dividere". Ikke "gange". Sooooorry.

Et eksempel: en voksen mand/kvinde, der vejer f.eks. 87 kg, skal gange sin vægt med 0,454 (= et pound) og resultatet bliver en kropsvægt omregnet til pounds: 191,62995.

191,62995 pounds rundet op til 200 (det kan man lige så godt, da det er tale om marginaler) angiver en Levaxin-dose på 200 mcg/dag. Er man først stille og roligt nået op på denne dosering, kan man begynde regne med, at der vil ske skred og forbedring af ens helbred fordi, selv om jeg personligt mener at Thyroid USP er den bedste medicinering ved lavt stofskifte - kan Levaxin alligevel gøre det rimeligt, såfremt doseringen er høj nok.

Denne type af høje nok doseringer af syntetisk levothyroxin var normale og anvendte indtil det behagede verdens endokrinologer at HALVERE medicineringen, for at FASTHOLDE TSH SYNLIGT i blodprøverne. Det kan du/I læse om i Nora's tråd Endokrinologer halverte behandlingsdoser i 1973 + div. tråde i TSH-forummet.

Det ragede ikke alle disse ærværdige "læger", at såfremt TSH fastholdes "synligt" (målbart) vil det betyde for patienterne, at de skal (af lægerne) fastholdes i en tilstand af subklinisk hypothyreose, der kendetegnes ved at alle blodprøver er "pæne", men patienternes symptomer er uforandrede, dvs. patienterne er fortsat syge. Lægerne har (så at sige) ofret patienterne for at opretholdes TSH målbart.

Det er rent til grin, når syge med lavt stofskifte, i årevis (under)medicineres med 25, 50 og endda 100 mcg Levaxin pr dag og dette er den eneste forklaring på, hvorfor så mange er fortsat er syge selv om de er i behandling og kan fremvise "pæne" blodprøvetal.