Side 15 av 16 Først 12345678910111213141516 Siste
Viser søkeresultater 141 til 150 av 157

Tråd: helgemann

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Standard Sv: Neg svar fra lege om Liothyronin

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Leger er snåle dyr! Jeg har opplevd så mye rart med de, at jeg ikke er overrasket for noe som helst med de! Særlig kvinnelige leger, de er ikke lette å forstå seg på........
    Det noen burde forske på, er om det er fordi de er leger, fordi de er damer, eller rett og slett summen av dem. Leger vet man i det minste ofte hva man kan forvente fra, mens kvinnens logikk fremdeles er et stort mysterium

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

He he

Regner med at du mente mannelige leger (...Leger vet man i det minste ofte...).

Bra at det ikke er bare meg som ikke skjønner meg på kvinner....!!

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

Regner med at du mente mannelige leger (...Leger vet man i det minste ofte...).
    Her skulle det stått noe manns-sjåvinistisk, men jeg tror jeg står over

Bra at det ikke er bare meg som ikke skjønner meg på kvinner....!!
    Det er vel det som er litt av det spennende med disse rare, søte vesenene. De fungerer som vandrende random-funksjoner, der man mater dem med informasjon, venter litt, og så får ut noe helt annet, og ofte ulogisk, igjen

Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    372

Det er neppe random, snarere det at man mangler oversikt over de relevante variablene.

Medlem siden
    Jan 2011
    Meldinger
    128

hehe...

Menn:
    Variabler: ingen
    Funksjon: logikk
    Input->logikk->Output

Damer:
    Variabler: variabelt
    Funksjon: (logikk%variabelt antall variabler)^x (x = ukjent, antakelig vis en funksjon av posisjon i månedlig syklus)
    Input-> "logikk" -> y (y ukjent resultat av x puttet i en pose sammen med "logikk" og ristet hardt)

Medlem siden
    Jan 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    65

Jeg hadde så mange og rare bivirkninger med antidepresjons medisinene, at jeg ikke lengre "tåler synet" av disse. Alt ble snudd på hodet. Alt i fra voldsom salthunger, til iskrem-, sjokolade- og kjeks dilla. Alle disse tingene ble gradvis borte, da jeg begynte på lev og sluttet med efexor.

Jeg prøvde å spise 2 stk 75 µg tabletter i noen uker. Og da hadde jeg ft4 verdi helt i øvre del av skalaen, som brukes på sykehuset/legekontoret her i Nord-Norge. Mens tsh nesten ikke var målbar. Jeg merket at jeg ikke var tilfreds med denne dose str, fordi jeg følte meg stresset, engstelig, deprimert, "klam hånd rundt hjerte", osv. Jeg føler at disse tingene er blitt mer borte, nå når jeg har gått tilbake til 1 stk 75 µg. Men nå kan det jo også være at en healer har hjulpet meg med de psykiske tingene, slik at jeg har blitt litt bedre på den biten. Men jeg står fortsatt fast på å prøve lio. Siden lev ikke klarer å hjelpe meg med alt.
    Kanskje du fikk de symptomene fordi du trappa opp for fort? At bivirkningene ville slutta hvis du gikk lenge nok på samme (høyere) dose?

Noe jeg tenkte på når det gjelder antidepressiva: Kan man FÅ lavt stoffskifte av det? Jeg hadde nemlig ikke hypotyreose før jeg gikk på zoloft.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Ja, det er meget mulig, at jeg fikk for fort opp i dose str. Syntes jo ikke 75 og 1/2 µg hadde noe virkning, så da begynte jeg med 2 stk ei uke? etter på.

Nei, man kan ikke få det, av å bruke antidepp medisiner. Men man kan få sykdommen, enten fra arveligfaktorer, annen sykdom, fødsel, osv. Så du skal ikke være redd for det!

Sitat Opprinnelig skrevet av tiwas Vis post
    hehe...

Menn:
    Variabler: ingen
    Funksjon: logikk
    Input->logikk->Output

Damer:
    Variabler: variabelt
    Funksjon: (logikk%variabelt antall variabler)^x (x = ukjent, antakelig vis en funksjon av posisjon i månedlig syklus)
    Input-> "logikk" -> y (y ukjent resultat av x puttet i en pose sammen med "logikk" og ristet hardt)

Vi er enkle vi menn! Men skal man forstå seg på kvinner, må både ordbok og leksikon fram!!! he he he

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Wink Sv: Neg svar fra lege om Liothyronin

Vi er enkle vi menn! Men skal man forstå seg på kvinner, må både ordbok og leksikon fram!!! he he he
    Sikke en mega-afsporing, Helgemann (and friend). Hva` med at fortsætte f.eks. her?
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Ålesund
    Alder
    51
    Meldinger
    418

Noe jeg tenkte på når det gjelder antidepressiva: Kan man FÅ lavt stoffskifte av det?
    Nei, man kan ikke få det, av å bruke antidepp medisiner
    På wikipedia står det: " Litium-behandling og behandling med amiodaron kan også utløse hypotyreose."

Så vidt jeg vet brukes litium til å behandle psykiske lidelser. Men om det er litium i vanlige antidep-medisiner vet jeg ikke

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av TheaK Vis post
    Noe jeg tenkte på når det gjelder antidepressiva: Kan man FÅ lavt stoffskifte av det? Jeg hadde nemlig ikke hypotyreose før jeg gikk på zoloft.
    Nå... man kan udvikle en falsk hypothyreose af Zoloft (og visse andre antidepressanter). Men hvis lægerne begynder behandle den "falske" som den var ægte, kan det næsten ikke andet end mislykkes... eller blive værre? Effects of long term treatment with sertraline (Zoloft) simulating hypothyroidism in an adolescent.

Ellers: "Visse stoffer kan forårsage ændringer i koncentrationen af thyreoideahormoner i blodet, selv uden kliniske tegn på dysfunktion eller patologi i skjoldbruskkirtlen. Bortset fra den velkendte sammenhæng mellem depression og hypothalamus-hypofyse-thyroid (HPT) akse, og virkningen af selektiv serotonin reuptake hæmmere (SSRI) på skjoldbruskkirtlen, er hypothyroidisme en sjælden bivirkning ved behandling med SSRI. Alligevel er det konstateret, at Escitalopram /Lexapro, Cipralex, Seroplex, Lexamil, Lexam m.fl.) kan have potentiale til at fremkalde hypothyreose uden signifikante kliniske tegn og symptomer. Derfor bør muligheden for udvikling af en SSRI-induceret asymptomatisk hypotyreose tages i betragtning af de behandlende læger." (Kilde)
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Side 15 av 16 Først 12345678910111213141516 Siste

Lignende tråder

1. Presentasjon helgemann - langt om lenge
    Av helgemann i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 12
    Siste melding: 12-01-12, 20:21
  2. Gode og nemme opskrifter til Helgemann
    Av Anisa i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 21
    Siste melding: 08-03-11, 15:29
  3. Presentasjon helgemann - langt om lenge
    Av helgemann i forumet Presentasjoner