Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
Jeg hadde så mange og rare bivirkninger med antidepresjons medisinene, at jeg ikke lengre "tåler synet" av disse. Alt ble snudd på hodet. Alt i fra voldsom salthunger, til iskrem-, sjokolade- og kjeks dilla. Alle disse tingene ble gradvis borte, da jeg begynte på lev og sluttet med efexor.

Jeg prøvde å spise 2 stk 75 µg tabletter i noen uker. Og da hadde jeg ft4 verdi helt i øvre del av skalaen, som brukes på sykehuset/legekontoret her i Nord-Norge. Mens tsh nesten ikke var målbar. Jeg merket at jeg ikke var tilfreds med denne dose str, fordi jeg følte meg stresset, engstelig, deprimert, "klam hånd rundt hjerte", osv. Jeg føler at disse tingene er blitt mer borte, nå når jeg har gått tilbake til 1 stk 75 µg. Men nå kan det jo også være at en healer har hjulpet meg med de psykiske tingene, slik at jeg har blitt litt bedre på den biten. Men jeg står fortsatt fast på å prøve lio. Siden lev ikke klarer å hjelpe meg med alt.
Kanskje du fikk de symptomene fordi du trappa opp for fort? At bivirkningene ville slutta hvis du gikk lenge nok på samme (høyere) dose?

Noe jeg tenkte på når det gjelder antidepressiva: Kan man FÅ lavt stoffskifte av det? Jeg hadde nemlig ikke hypotyreose før jeg gikk på zoloft.