Viser søkeresultater 1 til 10 av 28

Hybrid View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Tilskudd av jod til mor og barn

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Vel - jeg fjernet min siste kvikksølvplombe i fjor, og har hatt over et 20-talls i munnen fra slutten av 80tallet. Var vel knapt en tann uten "sølv" i munnen min. Jeg tror jeg fikk dårlige tenner etter lang tids sykeleie (kikhoste + bronkitt som gikk over til en alvorlig lungebetennelse) og mye antibiotika da jeg var 8 år. Kvikksølvet og den antibiotikabehandlingen tror jeg at jeg kan gi store deler av skylden for at jeg er her. Jeg fikk min siste kvikksølvplombe ca 95, og har sanert dem, et par i året fra 98 og fram til ifjor. Dessverre uten noe ut over "alminnerlige" forholdsregler.

Så kvikksølv har jeg/har jeg hatt nok av. Men igjen - jeg hadde kjørt selen, ALA og mariatistel, magnesium, samt ultra clear plus leverstøtte nesten gjennom et helt år først. Jeg tror det hadde mye å si for min del. Samt at jeg titrerte opp jod over lengre tid. Og så har nok jeg en mer robust fysikk enn mange her, til tross for sykdommen.
    Hej og tak! Jeg tror at uanset om man har brug for at sikre sig mod "bivirkninger" af jodtilskud (som jo ikke er bivirkninger, men netop en virkning bl.a. ved at rense kroppen for oplagret "forurening"), eller om man er i gang med sanering af amalgamfyldninger - er denne "støtte" som din, lige god og lige nyttig, selv om det ene handler om jod, mens det andet gælder kviksølv fra amalgamplomber. Jeg har derfor taget mig den frihed, og har kopieret dit indlæg over i tråden om amalgamsanering, hvor det også vil gøre stor nytte. Tak.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Tilskudd av jod til mor og barn

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Hej og tak! Jeg tror at uanset om man har brug for at sikre sig mod "bivirkninger" af jodtilskud (som jo ikke er bivirkninger, men netop en virkning bl.a. ved at rense kroppen for oplagret "forurening"), eller om man er i gang med sanering af amalgamfyldninger - er denne "støtte" som din, lige god og lige nyttig, selv om det ene handler om jod, mens det andet gælder kviksølv fra amalgamplomber. Jeg har derfor taget mig den frihed, og har kopieret dit indlæg over i tråden om amalgamsanering, hvor det også vil gøre stor nytte. Tak.
    .. og jeg brukte også NAC... Jeg kan nok takke lett forhøyede leververdier og forsinket amalganskrekk for en god avgiftingsprotokoll... Ikke at jeg "planla" jod.

Og så ser jeg at jeg har skrevet uklart... Amalgamen min ble skiftet ut før jeg fikk diagnosen min, og bidro nok til sykdommen. Etter jeg ble diagnostisert og fant en god lege (og etter alle -2 plomber) begynte jeg "avgiftingen"... Jeg har altså jobbet i feil rekkefølge sånn sett. Men disse tilskuddene ble altså kjørt før jod.

Rekkefølgen ble altså
    amalgamutskifting -> hashimotos -> leverstøtte i stor skala -> jodtilskudd
    for å klargjøre det.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Lignende tråder

1. Svar: 14
    Siste melding: 15-08-14, 11:54
  2. Tilskudd av fordøyelsesenzymer
    Av Mumimamma i forumet Enzymer og magesyre
    Svar: 2
    Siste melding: 07-03-13, 07:41
  3. Ang. tilskudd av B-vitaminer
    Av Marina73 i forumet B-vitaminer
    Svar: 5
    Siste melding: 04-08-08, 16:57