Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Tråd: Pundas dagbok
Hybrid View
-
25-04-13, 14:39 #1
Sv: Pundas dagbok
Fri rettshjelp eller fri rettshjelp..?
Har du en brutto inntekt på mindre enn kr 100 000,- så er det fullstendig dekning (gratis).
Er du over kr 100 000,- brutto så er det vanlige og måtte betale 20% av overskytende -
dvs at det offentlige betaler 80% av advokatutgiftene, mens du selv må dekke de siste 20%.
Har selv gått på en smell i så måte for ikke lenge siden, så les nøye igjennom hva dette kan koste deg økonomisk.
At en advokat sier noe slikt, overrasker ikke - de skal jo også tjene penger.
Jeg har dessverre over gjennomsnittet med erfaring med advokater og det norske retts(u)vesenet -
en ting er og ha rett, men å få rett...
Kanhende noen vil oppleve meg som negativ og en ordentlig lyseslukker - det får så være;
det er kun to nettsteder jeg besøker jevnlig - det er Sonjas og det er her: http://www.rettsnorge.com/
De som tror at Norge er en rettsstat - de kan lese her hva media fortier - og melder isteden så mye svada.
Jeg har selv fått hjelp av Herman Berge (som er primus motor for nettstedet)
og han er svært intelligent, kunnskapsrik og også en veldig flott person
Jeg ønsker uansett alle som vil (med eller uten viten om faktiske forhold)
prøve seg mot statlige og kommunale organer mer enn Lykke til
Sist endret av Kevlin; 25-04-13 kl 15:23
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
12-05-13, 14:47 #2
Ja, har satt på is dette med saken en stund, jeg er nødt til å ha et hode å tenke med først, det virker ikke per i dag.
Jeg lurer på noe og håper noen vil svare meg. Jeg har økt til 100x7 levaxin (venter på Armour etc fra Dr. Øverbye ), jeg er ikke ferdig med økningen ennå, skal opp i 125x7. Men bruker goood tid.
I de siste to-tre ukene har jeg ikke vært plaget med depresjon, men mer med at hendene sovner, og jeg har smerter i håndleddene og anklene. Om natten våkner jeg av av hendene har sovnet og må løse dem opp igjen.
Og hvorfor kom depresjonen tilbake i går, og ikke slipper taket? Er det en bivirkning av levaxin? Hvorfor denne depresjonen, når jeg ikke hadde det i en tre ukers tid nettopp? Situasjonen er jo den samme i livet mitt.
Håper noen vil svare på dette
Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
12-05-13, 15:02 #3
Re: Pundas dagbok
Husk at humøret lett påvirkes av tilgangen på fT3. Selv om du har økt tilførselen av fT4 gjennom levaxinen, er det ikke sikkert du får nok t3 dit det trengs fort nok. Magnesium, d-vitamin, selen og sink er viktige hjelpestoffer i denne prosessen...
Når det gjelder dovning av hender så hang det hos meg ikke bare sammen med stoffskiftet, men også med glutenintoleranse. Etter at jeg begynte med levaxin kom denne dovningen igjen KUN da jeg gjeninnførte melmat i forbindelse med eliminasjons-/provokasjonstesting av diverse matvarer. Selvfølgelig sluttet jeg da med mel igjen, og siden (etter 2-5 dager etter jeg stoppet melet for siste gang) har jeg ikke kjent noe mer til dette problemet.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-05-13, 15:29 #4
Tusen takk for svar!
Ja, det STEMMER, t3 har jeg glemt! Jeg skal ta og ringe til Arendal i morgen og høre om de har fått blodprøveresultatene, de tok jeg ca 13 april. Rart jeg ikke har fått tilsendt resultater i posten.. Både T3 og T4 skal være i øvre del av referanseområdet, og TSH mellom 0,2-1 (på levaxin). Det blir spennende å prøve Armour, levaxin er nok temmelig ensidig. Jeg har lest en del om depresjon her inne nå, og jeg hater at det kom tilbake. Nå er jeg like elendig som for et par mnd siden
Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
16-06-13, 11:52 #5
Det har tatt litt tid med behandlingen, og i mellomtiden har jeg fått Lio. Å hjelpe meg, for en ubehagelig virkning, jeg tror jeg vet hvordan ADHD føles nå. Så jeg seponerte hele greia etter en ukes tid, og startet med 2,5-dose om morgen. Men bare det lille grynet med Lio, gjør at søvnen blir helt forstyrret, og uroen kommer i fullt monn. Jeg har prøvd å lese om kombinasjonsbehandling, men det stod ikke mye om det jeg lurer på.
Er det noen som vet hvorfor den bittelille dosen gjør hverdagen min urolig? Tåler jeg det ikke? Jeg trodde lio kunne hjelpe på hodet mitt, men det er rett ut sagt ubehagelig, og jeg sover elendig.Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
-
16-06-13, 17:23 #6
Re: Sv: Pundas dagbok
Lio kommer ikke bundet til transportproteiner sånn som mesteparten av t3 fra erfa gjør. Det gjør at Erfa nok får en mer "buffret" virkning. Dersom du er særdeles sensitiv for t3 kan det være den manglende bufringen som er forklaringen.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
20-06-13, 18:18 #7
Sv: Re: Sv: Pundas dagbok
Hei!
Tusen takk for svar, jeg setter stor pris på det! Jeg har endelig fått svar fra Dr. Øverbye. Han kunne fortelle at jeg har noe som heter "Thyroidea hormon resistens". Det har jeg aldri hørt om før, og han kunne fortelle at det var derfor jeg ikke ble noe bedre på levaxin, og at Lio hadde mange slitsomme virkninger. Jernnivået var i april falt fra 46 til 8,1...........selv med dobbel dose jern for blodgivere, og samtidig inntak av C-vitamin. Det er skummelt.. Jeg har tatt 2000 ug med D3 med K2 i noen mnd, og nivået har økt til noen og 80. Også 200 med selentilskudd tar jeg. Og jeg har jodmangel. Og sikkert litt til. Jeg må over på Armour, om ikke det virker må jeg prøve andre ting. Synd jeg ikke finner noe særlig om denne resistensen :(Ingen vil bære vellykkethetens pris i dag. Men ingen vil være mislykket.
Punda dagbok
Lignende tråder
-
Tossa's dagbok.
Av Tossa i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 16-03-12, 10:27 -
Min dagbok
Av Marina73 i forumet DagbokerSvar: 32Siste melding: 14-05-11, 10:39

Svar med sitat

Bokmerker