Viser søkeresultater 1 til 10 av 42

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Skal begynne å ta Erfa om kvelden. Tar imot alle gode råd.

... mener jeg har lest noe om at natteturer på do kan ha med aldosteron å gjøre?

Ellers vil jeg si at jeg byttet til kveldsdosering med levaxin, og fortsatte med dette over på Erfa. Jeg synes det er uovertruffent. Både på grunn av det praktiske - logistikken med vitaminer osv, men også på grunn av søvnkvaliteten, som dere sier.

Edit: jeg ble anbefalt å tygge mine erfa - antakelig for å la spyttensymene begynne nedbrytingen før svelding. Jeg legger mine under tunga til de mykner litt, og så tygger jeg dem godt før jeg svelger restene.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    ... mener jeg har lest noe om at natteturer på do kan ha med aldosteron å gjøre?

Ellers vil jeg si at jeg byttet til kveldsdosering med levaxin, og fortsatte med dette over på Erfa. Jeg synes det er uovertruffent. Både på grunn av det praktiske - logistikken med vitaminer osv, men også på grunn av søvnkvaliteten, som dere sier.
    Ja, det er nok riktig. Jeg tror Fruemå i likhet med meg har hatt lavt aldosteron. Men jeg håper hun arresterer meg hvis jeg tar feil

Flott å høre om flere som får bedret søvnkvalitet på kveldsdosering. Så får vi håpe det er flere der ute som ser dette som et godt råd og prøver det samme.

Takk for at du deler, smgj

Medlem siden
    Nov 2011
    Sted
    Stor-Osloregionen
    Alder
    74
    Meldinger
    852

Smile Re: Skal begynne å ta Erfa om kvelden. Tar imot alle gode råd.

Ja jeg bruker 300 mg Erfa, legger de under tunga og tygger restene. Har endelig fått aldosteronet opp. Men må spise salt daglig. Kalium litt lav. Så jeg må får de stabilt. Ja jeg har lest at de fleste bruker mindre i varmen. Jeg har ikke overdose symptomer hjemme. Men så i varmen fikk jeg en uro på solsengen, gikk ned til 4 og roen var opprettet. Så nå har også jeg overdose sympomer.

Får oversuddsvarme (som overgangs opphetning) av for mye cortef.

Hva våkner jeg av en urolig hund, kan være noe i det og så går jeg på do. Derav flere do besøk. Hvem vet. Tenker at jeg nu må få opp kalium. De andre salt og aldosteronet er bra nu på blodprøven.

Fin kveld

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Jeg tar 4 grain, i går tok jeg et kvart grain mer. Jeg tror ca 4 grain er rett dose
    • Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    • Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Fruemå Vis post

Ja jeg bruker 300 mg Erfa, legger de under tunga og tygger restene. Har endelig fått aldosteronet opp. Men må spise salt daglig. Kalium litt lav. Så jeg må får de stabilt. De andre salt og aldosteronet er bra nu på blodprøven.

Fin kveld
    Jeg spiser også en del salt. Før spiste jeg aldri salt, bare sukker. Så det er vel greit å vite hvilken vei det bar. Det rare er at det alltid har vært sånn, og med tanke på at vi sjelden eller aldri fikk sukkertøy før i tiden, er det merkelig.
    Men, jeg har fått målbar aldosteron i urinen, da. Første gangen jeg sjekket det (for minst et par år siden) var innholdet av aldosteron i urin «under metodens nedre målegrense».

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg tar 4 grain, i går tok jeg et kvart grain mer. Jeg tror ca 4 grain er rett dose
    Jeg tror jeg skal «ligge på» 3,5 grain en stund nå, og se hvordan det går.

Ha en fin ettermiddag og kveld begge to

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Jeg tar mine to grain om kvelden og det er himmelvid forskjell fra da jeg gikk på 100 mcg Levaksin;
    på Levaksin sov jeg urolig, våknet mellom 10 og 15 ganger hver natt, ikke så våken at jeg stod opp eller noe sånt, men akkurat så mye at når jeg stod opp dagen etter så var jeg zombie. Jeg har heldigvis aldri hatt behov for toalettbesøk om natten (med unntak av de gangene jeg har gått gravid eller ved sykdom).
    Jeg svelger forresten mine to grain med litt vann.
    Nå sovner jeg omtrent idet hodet treffer puten og sover tungt i åtte timer og våkner klar for en ny dag.
    Helt utrolig hvor mye rett medisinering og tidspunkt har og si

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Pingvinen Vis post
    Jeg tar mine to grain om kvelden og det er himmelvid forskjell fra da jeg gikk på 100 mcg Levaksin;
    på Levaksin sov jeg urolig, våknet mellom 10 og 15 ganger hver natt, ikke så våken at jeg stod opp eller noe sånt, men akkurat så mye at når jeg stod opp dagen etter så var jeg zombie. Jeg har heldigvis aldri hatt behov for toalettbesøk om natten (med unntak av de gangene jeg har gått gravid eller ved sykdom).
    Jeg svelger forresten mine to grain med litt vann.
    Nå sovner jeg omtrent idet hodet treffer puten og sover tungt i åtte timer og våkner klar for en ny dag.
    Helt utrolig hvor mye rett medisinering og tidspunkt har og si
    Ja, det er grusomt å våkne så mange ganger hver natt. Jeg var på mitt verste i januar 2007, da våknet jeg hver morgen og følte meg som om jeg var tyggi på og spytta ut igjen. Jeg tror jeg aldri har vært så desperat i hele mitt liv. Det er tortur.
    Jeg pleier også å ta mine tabletter med vann.
    Det er fint at du har funnet en løsning på søvnproblemene dine. Jeg har tro på at kveldsdosen er saliggjørende for en kropp, jeg altså Derom hersker ingen tvil

Ha en fin kveld, BenteR og takk for at du deler

Lignende tråder

1. Svar: 26
    Siste melding: 18-05-16, 02:38
  2. skal begynne på kombinasjons behandling og trenger råd!
    Av toneij i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 10
    Siste melding: 21-10-12, 20:43
  3. Jeg skal begynne med kosttilskudd idag.!
    Av Jente25 i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 5
    Siste melding: 12-08-09, 11:13
  4. Skal begynne med Armour :=)
    Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 1
    Siste melding: 29-08-08, 22:02
  5. Armour kvelden før nye prøver skal tas?
    Av milla i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 25-05-06, 20:26

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn