Viser søkeresultater 1 til 10 av 82
Threaded View
-
21-04-13, 19:57 #30
Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer
Ja, Nora, du trenger virkelig å komme deg til en lege som kan hjelpe deg.
Jeg har lest litt på Mods link over her. Du har som de påpeker hatt progesterongraviditeter. Jeg antar at du vil ha nytte av progesteron tilført, og altså ikke progestin eller gestagen.
Overgangsalder 28 år gammel fikk du beskjed om. Det er mulig det kan skje, men sannsynligheten er vel ikke stor. Dette er etter min mening et godt bevis på at den legen ikke har kunnskap om hormoner.
Og du har hele tiden satt din lit til legene og gjort som de sier. Tatt p-piller du ikke tålte, tatt syntetiske hormoner du ikke tåler. Du har gått på en mikroskopisk mengde stoffskiftemedisin i to år, og jammen sluttet du ikke med medisinen straks legen ba deg om det.
Jeg ber deg innstendig om å ta et skritt tilbake, lese, lære, tenke og så bestemme deg for hva du skal gjøre. Kanskje bør du bestille time hos en lege som kan hjelpe deg så fort som mulig, i og med det er lang ventetid.
Tiden du må vente på legebesøket kan du bruke til å lese deg opp på hormoner.
Du skriver det jo så fint selv: Sammenhengen mellom binyrer, skjolbruskkjertel og eggstokker. Og du vet at hos deg er det stor ubalanse. Du har et godt utgangspunkt for å finne hjelpen du trenger. Ved oppmøte hos legen (den som kan noe om hormoner) kan du igjen ta skrittet fram og be om hjelp til det du trenger. Og nå vet du hva du skal ha og ikke ha. Da tar du heller ikke imot noe som ikke gavner deg.
Lykke til, Nora

PS: Hvis det høres ut som om jeg tror du har anledning til å bare sitte og lese, så gjør jeg ikke det altså. Jeg har fått med meg at du har flere barn, og de krever selvfølgelig sitt
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Binyretretthet???
Av Aud. i forumet DagbokerSvar: 12Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
Frisk fra binyretretthet?
Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-05-10, 13:27 -
Har jeg binyretretthet?
Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 25-03-10, 10:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49

Svar med sitat

Bokmerker