Viser søkeresultater 1 til 10 av 82

Threaded View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    midt-norge
    Alder
    45
    Meldinger
    92

Cool Sv: Binyretretthet og stoffskiftesymptomer

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Jeg brukte 32,5 mg kortison (samme som cortef) i lang tid. Endokrinologen på sykehuset i Tromsø definerte dette som en fysiologisk dose. Totalt stod jeg på kortison i over to og et halvt år. Nå er jeg kortisonfri. Å gå lange perioder med for lav dose stoffskiftehormoner har for meg medført en permanent nerveskade i hender og føtter i form av tynnfibernevropati, så det er ikke en spøk med for lave doser samt å kutte ut levaxin. Det kan føre til senskader som du må leve med resten av livet. Tynnfibernevropati er svært smertefullt og det må jeg leve med. Jeg er likevel glad for det funksjonsnivået jeg har, men angrer på at jeg ikke tidligere i livet satte meg nærmere inn i dette med hormonbehandling og hjalp meg selv.
    Takker for alle tilbakemeldinger

Dere har rett. Jeg er slettes ikke frisk og ser ikke frisk ut heller.. To år er lang tid og dette har kostet mer enn det smaker desverre. DS mente det var overmetylering som slet ut binyrene og at om det kom på plass ville det meste rette seg. Men legen på -balder som jeg har månedtlig kontakt med tror det rett og slett bare har blitt for mye fysisk og psykisk over år og at det er derfor binyrer sliter. Har også fått hørt at stoffskiftet ville rette seg om binyrer kom på plass.

Slik jeg ser det er de fleste her mest fornøyd med DS? Og jeg burde vel skifte til han?

Jeg har også tenkt tanken på at jeg kanskje burde kommet meg til Hertoghe i Belgia. Men det krever mye ressurser og sikkert veldig dyrt? Leste innlegg til Lulu som reiste og det hadde vært spennende å vite hvordan det går med henne?

Er det flere som har reist/vurdert det eller føler dere at dere får god nok hjelp hos DS? Kan han ha tlf kontakt da? Blir langt å reise hver gang..Til Ds altså. Jeg har vært der en gang bare. Har jo små barn. Nei sannelig ikke godt å vite. Men etter deres tilbakemeldinger skal jeg iallefall øke cortefen igjen til mine tilmålte 20 mg og ta levaxinen som den er. Med god samvitighet. Skal også få prøvd Armour igjen og håpe på at det virker bedre denne gangen. Hormonubalanse er en kompleks ting og det er vanskelig å navigere seg selv. Men sitter nå her og vurderer sterkt å få til en tur til Belgia... Men holder det med den ene turen og må man gå uten medisiner før man drar?

Er ganske desperat etter å finne noe som kan gjøre meg bedre for går rundt som en zombie hele dagen, våkner først til livet utpå kvelden jeg :( Men igjen takker for alle innspill. Det hjelper virkelig å få gode råd her inne. Håper jeg kommer dit en dag jeg også at jeg kan dele gode råd og erfaringer med dere
    Sist endret av Mod; 21-04-13 kl 19:31 Begrunnelse: Innlegg oppdelt i flere deler

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. Binyretretthet???
    Av Aud. i forumet Dagboker
    Svar: 12
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  3. Frisk fra binyretretthet?
    Av BeritM i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 04-05-10, 13:27
  4. Har jeg binyretretthet?
    Av Gekko i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 25-03-10, 10:20
  5. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg